Miben lehetünk segítségére? Vegye fel velünk a kapcsolatot! Minden megkeresésre 2 munkanapon belül válaszolunk.

A digitális trendek fitnesziparra gyakorolt hatása

 Az EHFF (European Health & Fitness Forum) felvezető sorozatának egyik előadása a digitális trendek fitnesziparra gyakorolt hatásáról szólt.
JÓ HÍR!
Az előadók a digitális cégeket képviselik (linkek lent), s ők mégis a hús-vér edzőkben hisznek, az értékteremtő erejükben!
Ennek kapcsán elmondták, hogy a „wellness”, „mindfulness” fogalmak használata felerősödött, a vendégek számára sokkal hangsúlyosabb lett a holisztikus egészségszemlélet. Első sorban jól akarnak lenni.
A hordozható eszközök mérési dataiból is (amelyekből mintegy 67 milliót adtak el tavaly Európában) nagyon sok adat gyűlik össze például az aktivitásról, a stressz szintről, az alvási szokásokról. Ezáltal az edzők munkája is egyre inkább tolódhat el a fizikális személyi edzéstől a coaching, health coaching irányába.
Fontos feladatként határozzák meg a fitnesz létesítmények számára, hogy ők is értsék a vendégek megnövekedett igényeit az immunrendszer erősítése, az egészséges táplálkozás, a stresszkezelés, életmódváltás irányába. Ezekre az edzői csapattal együttműködve fognak tudni reagálni, velük együtt tudnak létrehozni egy olyan személyre szabott felhasználói élményt, mely által a vendégek akkor is őket fogják választani, ha esetleg egy másik terem egyébként közelebb lenne a lakóhelyükhöz.
A folyamat katalizátora az is, hogy az olyan világcégek, mint az Apple és a Google a sokszor bonyolult hordozható eszközök egyszerűsítésére, felhasználóbaráttá tételére törekszenek.
Természetesen a digitalizáció nem csak az edzésekhez kötődik, bár ott is komoly eszközöket használhatnak már az edzők (magyarországi példa is van erre). A vendégélmény az első online kapcsolattal kezdődik, de folytatódhat az online bérletvásárlással, club tour foglalással, vagy automatizált kommunikációval. Termen belül pedig már mesterséges intelligencián (AI) alapuló menedzsment szoftver figyeli a vásárlói szokásokat, igényeket, segítve ezzel például az edzőket is, hogy a végeredmény az elégedett ügyfél legyen.
A digitalizáció előnyére írják azt is, hogy általa olyan rétegek is megcélozhatók, akik egyébként nem látogatnának el edzőterembe. Az EXI kifejezetten arra specializálódott, hogy a felhasználók egészségi állapota alapján javasoljon nekik edzésprogramot, és segítse őket a végrehajtásban. Az Angol Társadalombiztosítási Rendszer is támogatja őket ebben a munkában.
Érdekes trendként említették a külvárosi termek erősödését is. Ez egyértelműen a Home Office munkavégzés hatása, hiszen manapság kevesebben utaznak be belvárosi munkahelyekre.
ÖSSZEFOGLALVA: nem veszélyként, hanem lehetőségként tekintenek a digitalizációra, amellyel többek kaphatnak valóban személyre szabott élményt, és élhetnek egészségesebben.
Remélem felkeltettük az érdeklődéseteket a téma iránt!
Ladányi Zoltán
A Life Fitness Magyarország – fitnesz couch
Hivatkozások: