- Fektessen bele hagyományos üzleti vállalkozásába
Dönthet úgy, hogy nem akar valami újat bevezetni, és továbbra is a tradicionális üzletre összpontosít. Ez valóban sikeres stratégia lehet a gyors változások idején. Hatalmas tévhit, hogy aki nem újít a vállalkozásán, az megsemmisül, de ez nem feltétlenül igaz. A hagyományos üzletbe való újabb befektetés és az eredeti elgondolás folytatása nem feltétlenül vezet katasztrófához.
Választhatja, hogy egyszerűen csak On-demand (igény szerinti) és otthoni szolgáltatásokat biztosít a meglévő tagságnak. Befektet a jelenlegi üzletbe, vonzóbbá és versenyképesebbé teszi azt. Ne felejtse el, hogy nem szabad alapértelmezettként használni az „ez túl sok munka”, vagy a „vendégei ezt nem akarják” kifejezéseket – azért mert Ön azt gondolja, hogy így gondolják a tagjai. Ne csak a saját véleménye vezesse a döntéseiben.
Másodszor, ha ezt az irányt választja, próbálja meg elkerülni, hogy újra feltalálja a hagyományos üzletet. A kulcs az, hogy az üzletet vonzóbbá és versenyképesebbé tegye.
- Hagyja figyelmen kívül a digitális innovációt, tekintse úgy, hogy ez egy másik piac
Időnként valami újszerű nagyon hasonlít az Ön hagyományos vállalkozására, ám valójában nagyon is különböző. A másik piacon különböző lehet a vevőkör, eltérő értékeket kínálnak, és eltérő erőforrásokat és készségeket igényelnek. Kihasználni egy – ön szerint – új piacot, amely a változást támogatja végzetes lehet, mivel ez nem olyan egyszerű, mint aminek látszik. Ha nem tűnik egyszerűen adoptálhatónak, jó döntés lehet egyszerűen ignorálni. Mondhatjuk úgy, hogy ez nem az ön asztala.
- Ellentámadás a zavar megzavarásával
Előfordulhat, hogy a közelben olyan új fitneszlétesítmény nyílik, ami annyira vonzó, hogy a leghűségesebb tagjai is elhagyják az eddigi klubjukat ezért a másikért.
Nincsenek igazán jó marketingpéldák a digitális fitnesz világban. Például még nem láttunk vendéget elhagyni egy edzőtermet a Strava miatt. Viszont látunk olyan fizikális példákat, mint a butik-szekció, ahol replikálják az élményt, tapasztalatokat, hogy vonzóbbá tegyék hagyományos üzleti tevékenységüket, hogy megakadályozzák a tagok mozgását a butikokba. Ezt olyan „összekapcsolódó” digitális fitnesz megoldásokkal is meg lehet tenni, mint például amit a SE3HD konzolok nyújtanak, a Life Fitness On Demand szolgáltatás, az ICG Connect és a HALO Premium.
Választhatja azt, hogy nem formálódik az új innovációkhoz, hanem kitalál egy új üzleti modellt, ami egy még ígéretesebb lehetőséget mutat, mint maga az innováció.
- Alkalmazzon újításokat, és legyen jelen egyszerre mindkét színtéren.
Előfordulhat, hogy egy újítás megmaradhat hosszú távon is és nem csak egy a körülmények miatt teremtett kényszermegoldás marad. Egy változás, amit a vendégei megszeretnek, és új vendégeket is szerezhet vele. Ebben az esetben mindenképp tartsa meg. Hogy mindkét színtéren – hagyományos fizikai és digitális fitneszszolgáltatások- jelen lehessen, nem csak abból áll, hogy online is szolgáltasson tartalmat – az csak az egyik lehetőség.
Hogy mindkét színtéren jelen legyen, ki kell találnia a „hogyan”-okat. Hogyan tud mindkét helyen megfelelni, hogyan alkalmazkodik az új innovációhoz, vagy az új piachoz, ki kell-e ehhez építenie valami újat, meg kell-e vásárolnia, vagy létre kell-e hoznia egy partnerséget? Hogy fér bele a tradicionális üzletbe és főképp, hogyan fog tudni jól szerepelni?
Ha úgy dönt, hogy szolgáltatásokat hoz létre az otthonról edzőknek, nem a már meglévő vendégeknek, ez egy döntés amellett, hogy mindkét színtéren részt akar venni: ezzel a megszokottól különböző piacon fog szolgáltatást nyújtani, az eddiginél eltérő vendégkörnek. Láttunk remek példákat otthoni edzésekre, vagy on-demand órákra a krízis alatt, de emellett rosszakat is, amik csak a céget világították meg rossz színben. Tehát ha mindkét téren igyekszik jelen lenni, csinálja jól, vagy ne csinálja egyáltalán, mivel romboló hatású lehet a hírnevére nézve.
- Használja ki az innovációt és emelje a szintet
Eljöhet az idő, amikor egy bizonyos innováció annyira vonzó a vendégeinek, hogy elkezdik otthagyni teremét. Ebben az esetben lehet, hogy jó döntés elhagyni a tradicionális üzletmenetet, és idomulni az innovációhoz, ezzel mintegy szintet emelve. Mint önálló iparág valószínűleg van más megoldandó problémánk is jelenleg, de mindig tisztában kell lennünk azzal, hogy mi történik az iparágon kívül, és ez hogyan befolyásolja üzletünket.
Üzemeltetőként létfontosságú tájékozódni a technológiai cégek legújabb fejlesztéseiről. Mi lehet a következő „nagy dobás”? Van már technológiai stratégiája? Készen fog állni a változásra?
Összességében, ne hagyja túlságosan elterelni a figyelmét. Jelenleg jó döntés lehet egy „két sebességű” tervet működtetni, egyet a krízis kezelésében és egy hosszú távút a digitális stratégiában. Használja a krízisreakcióját tesztelésre, felmérésre, és tanulásra. Mi működött, mi nem, mit kérnek a vendégek, mit használnak, és mit vesznek semmibe. Amikor ezekre a kérdésekre válaszol, legyen kritikus és őszinte magával szemben.
Innentől szánjon időt arra, hogy megtalálja az irányát. Döntse el, hogy vajon a digitális élmény csak egy kiegészítése az eddigi szolgáltatásainak vagy egy teljesen új üzleti lehetőség az ön számára.
Mint tudja, a digitális specialistákból álló csapatunk segíteni tud a stratégiai fejlesztésben, hogy egyedülálló megoldást találjanak ki. Keressen meg minket!
Szeretjük a fitnesz közösséget és szívesen segítünk!
Szeretne még több praktikus tanácsot és trükköt megismerni a fitnesztermek újranyitásáról? Töltse le az e-bookunkat…