Miben lehetünk segítségére? Vegye fel velünk a kapcsolatot! Minden megkeresésre 2 munkanapon belül válaszolunk.

Digitális átalakulás a fitnesziparban

Meg kell-e változtatnia az edzőterme üzleti modelljét – vagy érdemes ”mindkét játékot játszani”?

A fitneszipar digitális fejlődése nem új jelenség, valójában évek óta zajlik. A COVID-19 megjelenése azonban, beleértve a vele járó bezárást, határozottan felgyorsította az élő streaming és az on-demand (igény szerinti tartalom) megvalósítását. Sok fitnesz létesítmény arra kényszerült, hogy a megszokott kínálatát digitális órákra cserélje, amelyek gyors változást hozott a piacon. Ideje átgondolni a digitális változtatást.

Vigyázzon a „digitális zavarra”

A digitális csatorna kihasználása nagyszerű lehetőséget jelentett a COVID-19 járvány alatt, amellyel fent lehetett tartani a kapcsolatot a vendégekkel.

Edzőterem-tulajdonosként azonban nem szabad túlságosan túlhangsúlyozni a digitális tevékenységeket, hacsak ez nem a stratégia része, és ha nem, akkor ideje elkészíteni egy digitális tervet. Ebben, a példátlan időszakban a brutális valósághoz való alkalmazkodás és az átláthatóság szükséges, a helyes stratégiai döntések meghozatalának érdekében. Piaci vezetőként úgy gondoljuk, hogy digitális szakembereinknek az a szerepe, hogy segítsék a vállalatokat abban, hogyan tudják a digitális technológia felhasználásával megoldani a problémákat, és ne csak az eddig megszokott üzletmenetet helyettesítsék vele. Ezért felvázoltunk néhány stratégiai lehetőséget Önnek, aki egy fitneszlétesítmény tulajdonosa.

Szükség van rá, hogy megértse, hogy a digitális stratégia megléte teljesen különbözik a válságkezeléstől, és zavart okoz az a tény, hogy a COVID-19 hatására digitális átalakulás következett be.

A digitális átalakulás nem olyan jelenség, amely véletlenül történik; Egy stratégiai szándék, amely nem csupán egy nem tervezett szoftver bevezetésével jár. Az edzőterem tagjai várják, hogy visszatérjenek az edzőterembe, lehet, hogy továbbra is csak oda akarnak majd járni, de az is lehet, hogy otthoni edzésekkel kombinálva.

Az emberek többsége még inkább egészségesebbé akar válni, és a pandémia végeztével több edzést tervez. Igaz, hogy egyre több ember akar online dolgozni. Ugyanakkor a digitális felfogás nem gyorsul; A digitális változás már évek óta egyre jobban gyorsul és a jelenlegi számok azt sugallják, hogy az emberek az online otthoni edzéseket kerestek, mert otthon voltak. Ez nem képezheti a stratégiai döntés alapját. A valóság az, hogy az embereket otthon tartották, de a COVID-19 nem feltétlenül hozott létre új piacot.

Edzőterem-tulajdonosként óvatosnak kell lennie, amikor üzleti döntéseket hoz. Ebben a konkrét helyzetben a digitális megközelítés felé történő szolgáltatásváltozás csak ideiglenes válságkezelés volt. Ebben a helyzetben az egész fitnesziparnak ki kellett kísérleteznie és ki kellett találnia az alternatív (nem új) csatornákat az ügyfelek eléréséhez. A járványnak természetesen pozitív hatása is volt és lesz a digitális térre, ám nem szabad figyelmen kívül hagynia, hogy a válságkezelésnek gyorsnak és átfogónak kell lennie, és nyitottnak kell lennie az átalakulást hozó digitális stratégia létrehozásában. A verseny nagy és a COVID-19 arra kényszeríti a hagyományos vállalkozásokat, hogy új és különféle módszereket keressenek. Ötféle képpen reagálhatnak a vállalatok a fellépő nehézségek során.

Merítsen ihletet, és döntse el stratégiai irányát!

AZ E-BOOK LETÖLTÉSE

Ez az e-könyv gyakorlati tippeket és trükköket tartalmaz, amelyek támogatják a fitnesz létesítmény sikeres újbóli megnyitását. Itt az ideje a jelenlegi stratégia és az irányváltás átgondolására. Egy dolog biztos, létezik egy „új normál”, aminek meg kell felelni. Ragadja meg ezt a lehetőséget, formálja vállalkozását és megtalálja az új utat. Szektorunk jövője nem lesz fekete vagy fehér, a szürke színe attól függ, hogy melyik országban vagy, és milyen szegmensben működik. De egy dolog biztos; már semmi nem lesz a megszokott.

Töltse le:

  1. Fektessen bele hagyományos üzleti vállalkozásába

Dönthet úgy, hogy nem akar valami újat bevezetni, és továbbra is a tradicionális üzletre összpontosít. Ez valóban sikeres stratégia lehet a gyors változások idején. Hatalmas tévhit, hogy aki nem újít a vállalkozásán, az megsemmisül, de ez nem feltétlenül igaz. A hagyományos üzletbe való újabb befektetés és az eredeti elgondolás folytatása nem feltétlenül vezet katasztrófához.

Választhatja, hogy egyszerűen csak On-demand (igény szerinti) és otthoni szolgáltatásokat biztosít a meglévő tagságnak. Befektet a jelenlegi üzletbe, vonzóbbá és versenyképesebbé teszi azt. Ne felejtse el, hogy nem szabad alapértelmezettként használni az „ez túl sok munka”, vagy a „vendégei ezt nem akarják” kifejezéseket – azért mert Ön azt gondolja, hogy így gondolják a tagjai. Ne csak a saját véleménye vezesse a döntéseiben.

Másodszor, ha ezt az irányt választja, próbálja meg elkerülni, hogy újra feltalálja a hagyományos üzletet. A kulcs az, hogy az üzletet vonzóbbá és versenyképesebbé tegye.

  1. Hagyja figyelmen kívül a digitális innovációt, tekintse úgy, hogy ez egy másik piac

Időnként valami újszerű nagyon hasonlít az Ön hagyományos vállalkozására, ám valójában nagyon is különböző. A másik piacon különböző lehet a vevőkör, eltérő értékeket kínálnak, és eltérő erőforrásokat és készségeket igényelnek. Kihasználni egy – ön szerint –  új piacot, amely a változást támogatja végzetes lehet, mivel ez nem olyan egyszerű, mint aminek látszik.  Ha nem tűnik egyszerűen adoptálhatónak, jó döntés lehet egyszerűen ignorálni. Mondhatjuk úgy, hogy ez nem az ön asztala.

  1. Ellentámadás a zavar megzavarásával

Előfordulhat, hogy a közelben olyan új fitneszlétesítmény nyílik, ami annyira vonzó, hogy a leghűségesebb tagjai is elhagyják az eddigi klubjukat ezért a másikért.

Nincsenek igazán jó marketingpéldák a digitális fitnesz világban. Például még nem láttunk vendéget elhagyni egy edzőtermet a Strava miatt. Viszont látunk olyan fizikális példákat, mint a butik-szekció, ahol replikálják az élményt, tapasztalatokat, hogy vonzóbbá tegyék hagyományos üzleti tevékenységüket, hogy megakadályozzák a tagok mozgását a butikokba. Ezt olyan „összekapcsolódó” digitális fitnesz megoldásokkal is meg lehet tenni, mint például amit a SE3HD konzolok nyújtanak, a Life Fitness On Demand szolgáltatás, az ICG Connect és a HALO Premium.

Választhatja azt, hogy nem formálódik az új innovációkhoz, hanem kitalál egy új üzleti modellt, ami egy még ígéretesebb lehetőséget mutat, mint maga az innováció.

  1. Alkalmazzon újításokat, és legyen jelen egyszerre mindkét színtéren.

Előfordulhat, hogy egy újítás megmaradhat hosszú távon is és nem csak egy a körülmények miatt teremtett kényszermegoldás marad. Egy változás, amit a vendégei megszeretnek, és új vendégeket is szerezhet vele. Ebben az esetben mindenképp tartsa meg. Hogy mindkét színtéren – hagyományos fizikai és digitális fitneszszolgáltatások- jelen lehessen, nem csak abból áll, hogy online is szolgáltasson tartalmat – az csak az egyik lehetőség.

Hogy mindkét színtéren jelen legyen, ki kell találnia a „hogyan”-okat. Hogyan tud mindkét helyen megfelelni, hogyan alkalmazkodik az új innovációhoz, vagy az új piachoz, ki kell-e ehhez építenie valami újat, meg kell-e vásárolnia, vagy létre kell-e hoznia egy partnerséget? Hogy fér bele a tradicionális üzletbe és főképp, hogyan fog tudni jól szerepelni?

Ha úgy dönt, hogy szolgáltatásokat hoz létre az otthonról edzőknek, nem a már meglévő vendégeknek, ez egy döntés amellett, hogy mindkét színtéren részt akar venni: ezzel a megszokottól különböző piacon fog szolgáltatást nyújtani, az eddiginél eltérő vendégkörnek. Láttunk remek példákat otthoni edzésekre, vagy on-demand órákra a krízis alatt, de emellett rosszakat is, amik csak a céget világították meg rossz színben. Tehát ha mindkét téren igyekszik jelen lenni, csinálja jól, vagy ne csinálja egyáltalán, mivel romboló hatású lehet a hírnevére nézve.

  1. Használja ki az innovációt és emelje a szintet

Eljöhet az idő, amikor egy bizonyos innováció annyira vonzó a vendégeinek, hogy elkezdik otthagyni teremét. Ebben az esetben lehet, hogy jó döntés elhagyni a tradicionális üzletmenetet, és idomulni az innovációhoz, ezzel mintegy szintet emelve. Mint önálló iparág valószínűleg van más megoldandó problémánk is jelenleg, de mindig tisztában kell lennünk azzal, hogy mi történik az iparágon kívül, és ez hogyan befolyásolja üzletünket.

Üzemeltetőként létfontosságú tájékozódni a technológiai cégek legújabb fejlesztéseiről. Mi lehet a következő „nagy dobás”? Van már technológiai stratégiája? Készen fog állni a változásra?

Összességében, ne hagyja túlságosan elterelni a figyelmét. Jelenleg jó döntés lehet egy „két sebességű” tervet működtetni, egyet a krízis kezelésében és egy hosszú távút a digitális stratégiában. Használja a krízisreakcióját tesztelésre, felmérésre, és tanulásra. Mi működött, mi nem, mit kérnek a vendégek, mit használnak, és mit vesznek semmibe. Amikor ezekre a kérdésekre válaszol, legyen kritikus és őszinte magával szemben.

Innentől szánjon időt arra, hogy megtalálja az irányát. Döntse el, hogy vajon a digitális élmény csak egy kiegészítése az eddigi szolgáltatásainak vagy egy teljesen új üzleti lehetőség az ön számára.

Mint tudja, a digitális specialistákból álló csapatunk segíteni tud a stratégiai fejlesztésben, hogy egyedülálló megoldást találjanak ki. Keressen meg minket!

Szeretjük a fitnesz közösséget és szívesen segítünk!

 

Szeretne még több praktikus tanácsot és trükköt megismerni a fitnesztermek újranyitásáról? Töltse le az e-bookunkat…