Miben lehetünk segítségére? Vegye fel velünk a kapcsolatot! Minden megkeresésre 2 munkanapon belül válaszolunk.

Iparági hírek a nagyvilágból 2022. december

NEMZETKÖZI HÍREK

Ahol magasabbak a jóléti kiadások, ott boldogabbak az emberek – a GWI kutatása szerint. (link)

  • Nemzetközi szinten az egy főre jutó jóléti kiadások minden 844 dollár növekedésével az átlagos boldogságszint közel 7 százalékkal nő.
  • Az egy főre jutó jóléti kiadás növekedés 769 dolláronként 1.26 extra életévet jelent.
  • Bár a korreláció nem feltétlenül jelent ok-okozati összefüggést, ezek az eredmények azt jelzik, hogy a jóléti kiadások egészségügyi előnyökkel járnak és az emberek boldogabbnak érzik magukat – mondta a GWI (Global Wellness Institute).

A fitnesz láncok

A Basic-Fit tervezett klub nyitásai késnek, ez a terveik megvalósulását is lassítják. A lánc a Q3 végén jelentette:
Az új klubépítések engedélyezéseinek késesése miatt a nyitások későbbre tolódtak. Körülbelül 50 projektet toltak el, az előrejelzés szerint az év végére 1,200 klubjuk lesz.

  • 3.150.000 tag (+42% vs előző év)
  • 1160 edzőterem (+145, 2022-ben)
  • 32%– a tagoknak rendelkezik prémium tagsággal
  • Az októberben újonnan csatlakozók között, a prémium tagok száma 50%-ra emelkedett!

FONTOS: a prémium tagság témája komoly jelentőséggel bír, amikor a szolgáltatók megpróbálják leküzdeni a magas költségeket és az inflációt.

A növekedés egy része Spanyolországból származik, amely az év egyik legnagyobb célpiaca. Azt tervezik, hogy 100 új klubbal zárják az évet. Az első nem franchise lánc, amely elérte ezt a célt.

2. A Planet Fitness 58%-os bevételnövekedésről számol be a Q3-ban. 

A vállalat több mint 16,6 milliós tagsággal zárta a negyedévet, ami az eddigi rekordjuk, és az újonnan csatlakozók száma visszatért a járvány előtt megszokottakhoz. 2019-hez képest megnövekedett a klublátogatások száma és kevesebb a lemondás, ami azt jelezheti, hogy a vendégek elkötelezettebbek a fitnesz iránt.
A Planet Fitness 29 klubot nyitott a negyedév során, így 2.353-ra emelkedett a klubjaik száma Q3-ban.
A lánc a Z generációs demográfiai csoportra összpontosít, a középiskolai nyári bérlet program tizenéves résztvevőit és a szüleiket próbálja bevonzani.

3. A Life Time 29%-os Q3-as bevételnövekedésről számol be, és egész évre vetítve is bevételnövekedést prognosztizál. (link)

A vállalat 1,8 milliárd dolláros egész éves bevételre számít a 2021-es 1,3 milliárd dolláros összbevételhez képest. Ez kissé elmarad a 2019-es 1,9 milliárd dolláros bevételtől.
A Life Time összesen 156 létesítménnyel rendelkezett a Q3 végére. Egy éves távlatban az vetíti előre, hogy 12 új létesítményt nyit meg, és még 11-et tervez megnyitni 2023-ban.
A lánc tagságának száma összesen 728 729 fő, ami 9%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

4. A SATS új kínálata megnövelte a vendégek aktivitását. 

A vállalat saját HIIT koncepciójának elindítása után az látogatási kedv fellendülését tapasztalták.
Az erőedzések iránti igényt a Performance koncepcióval közelítették meg, amely kiscsoportos erőnléti órákból áll.
Hálózatuk 275 klubra bővült az északi országok környékén. Tavaly óta 19-cel bővült, köztük hét klubot vásárolt a Bare Trening Sørtől, amelyeket Fresh Fitness-é alakítottak.
A lánc tagjai eddig nem tapasztalták a gazdasági bizonytalanságok hatását az üzleti tevékenységen.
A tagság szeptemberben 8%-kal nőtt, ezzel 708 000-re emelkedett.

5. Az Actic klub újításai növelték a bérlet eladásokat. 

A 158 klubbal rendelkező svéd csoport több pénzt fektetett klubjaiba, felfrissítse a kinézetet és jobb edzéskoncepciókat kínál.
Az egyes klubok fejlesztései minden idők legnagyobb számú tagságát eredményezték.
Az Actic teljes tagsága tavaly szeptemberhez képest 5%-kal, 182 149-re nőtt.
A csoport úgy csökkenti kiadásait, hogy korlátozza a szaunáinak nyitvatartási idejét. Más intézkedéseket is bevezetett, például a lámpák és a légtechnika lekapcsolását azokon a területeken, amelyeket éppen nem használnak.

6. Az Xponential Fitness 56%-os Q3-as bevételnövekedésnek örülhet. 

A vállalat 4 növekedési területre összpontosít: franchise stúdióbázisának növelése, nemzetközi terjeszkedés, árrések bővítése / szabad cash flow konverzióra való ösztönzés és az értékesítések növelése.
A cég 258 franchise licencet adott el, és 128 új stúdiót nyitott az utolsó negyedévben. Ez új franchise-szerződéseket eredményezett és 2485-re növelte a negyedév végére a működő stúdióinak számát.
Ezenkívül a lánc Portugáliában mester franchise-megállapodást kötött a Club Pilates márkára.
Ez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy a következő tíz évben legalább 20 Club Pilates stúdiót licenszeljen Portugáliában.

7. Az Urban Gym Group Amszterdamban terjeszkedett. 

A vállalat átvette az Ijburg fitneszközpontot és átnevezte Trainmore Black Label-re.
Ez a megállapodás része a holland csoport stratégiájának, hogy organikus nyitásokkal és felvásárlásokkal terjeszkedjenek.

8. A Jims a Colruyt Groupra támaszkodik, hogy egy teljes egészségügyi koncepciót valósítson meg. 

A belga szolgáltatót tavaly vette át a Colruyt Group, az ország vezető élelmiszer-kiskereskedője.
Mostantól a klubtagok személyre szabott edzést és táplálkozási tervet igényelhetnek, illetve a heti étkezési tervhez szükséges összes élelmiszert is megvásárolhatják.
A kísérletben résztvevő klubok több mint 100 vendége jelentkezett a személyre szabott táplálkozási tanácsadásra.
Úgy nyilatkoztak, hogy beleegyeznének abba, ha a szolgáltatásért fizetendő tagsági díjuk több mint kétszeresére növekedjen, mint az eddigi.
A becslések szerint a következő öt évben Belgiumban 50-60 edzőterem tenné lehetővé számukra, hogy megfelelően biztosítsák integrált edzési és táplálkozási szolgáltatásaikat.
Klubjaik kardió és erő edző eszközei többnyire Life Fitness és Hammer Strength gépek.

9. Az Altafit tulajdonosa a kilépést tervezgeti. 

A spanyol magántőke-társaság, amely 2018-ban többségi részesedést szerzett az Altafit-ben, a hírek szerint a kilépést fontolja.
A spanyol üzemeltető 83 klubot működtet országszerte, mintegy 130 000 taggal.

A Koktél:

A Garmin fitnesz üzletágának eladásai 18%-kal csökkentek a harmadik negyedévben, a viselhető eszközök és beltéri kerékpáros termékek iránti gyengébb kereslet miatt. A Garmin becslése szerint fitneszeladásai a tavalyi csúcs után a 2022-es év végére 25%-kal fognak csökkenni.
Tudtad, hogy Svájcban, nem lehet csak egy tengerimalacod? 

Valójában társas lények, és szükségük van a saját fajuk többi tagjával való szociális interakcióra ahhoz, hogy boldogok legyenek. Ha csak egyet tartasz otthon, az befolyásolhatja jólétüket, és ez állat bántalmazásnak minősül. Ezért a törvény tiltja, hogy csak egy példányt tartsanak otthon.