Miben lehetünk segítségére? Vegye fel velünk a kapcsolatot! Minden megkeresésre 2 munkanapon belül válaszolunk.

Iparági hírek a nagyvilágból 2023. március

Mielőtt belekezdnénk a hírekbe, az ACSM idén is kiadta a 2023-as fitnesztrendek top 10-es listáját. Íme:

1) Viselhető technológiák
2) Szabad súlyos erő edzés
3) Saját testsúlyos edzés
4) Fitnesz programok felnőtteknek
5) Funkcionális fitnesz edzés
6) Kültéri edzés
7) Magas intenzitású intervallumos edzés (HIIT)
8) Edzés a fogyás érdekében
9) Minősített fitnesz szakemberek alkalmazása
10) Személyi edzés

 

A legújabb tanulmányok azt mutatják, hogy ha az ember a legújabb ipari hírek átolvasásával kezdi a hetét, az növeli a produktivitást.

Kezdjünk is bele a hírekbe

Nemzetközi körkép

  • Kihívásokkal teli az év kezdet azoknak az európai fitneszkluboknak, akik olyan működési stratégiákra alapoznak, amelyeknek célja, hogy a bérlet árak a low budgetet kereső fogyasztókat célozza meg, ugyanakkor csökkentsék a fenttartási költségeket és tovább terjeszkedjenek az európai piacon.
    • Az ilyen stratégiák még rugalmasabb vendégkörhöz, intelligens árképzés energiaköltség-csökkentési programokhoz kötöttek.
    • Az üzemeltetők az előrejelzések szerint továbbra is sokszínű választékot kínálnak, és a közösségépítés révén a vendégmegtartáson is dolgoznak.
  • Több európai ország fitnesz klubja szerepel az energiaár-emelkedések enyhítését célzó támogatási csomagokban. Azonban:
    • Az UKActive sajnálatát fejezi ki amiatt, hogy az uszodák nem számítanak bele az energia és kereskedelmi ipari támogatásba.
    • Németország támogatási intézkedései nem tesznek különbséget az energiaigényes vállalatok és más vállalatok között.
    • Az Union Sport & Cycle(USC) figyelmeztetést adott ki, hogy sok francia kereskedelmi sportlétesítmény nem lesz képes túlélni a megugró energiaköltségeket további pénzügyi támogatás nélkül.

A fitnesz láncok

  • A Basic-Fit (HVLP KA, Európa) Franciaországban a legolcsóbb, és ők is növelik az áraikat.
    • A szolgáltató a francia klubokban mintegy 25%-kal emelte a legolcsóbb árat (19,99 dolláros 4 héti bérletről 24,99 dolláros 4 héti bérletre).
      • A klub tagsági száma 2022-ben 50%-kal emelkedett, és a klub 3,35 millióval zárta az évet.
      • Az edzőtermeik száma 18%-kal, 1 200-ra nőtt hat európai piac szerte.
    • A Basic-Fit már az idei év második napján 21 új nyitást jelentett be Franciaországban.
      • Meg kívánják erősíteni a Basic-Fit vezető szerepét Franciaországban, ahol több mint 650 klubjuk van.
  • A The Gym (UK, HVLP) lelassítja az új nyitásait és ezzel egy időben az igazgatójuk felmond.
      • A második legnagyobb brit fitnesz szolgáltató halogatja az új nyitásait.
        • Az év során akár 20 új nyitást is terveznek, de az év második felére fókuszálva.
      • A fitnesz lánc tavaly 14,3%-os tagság emelkedéssel, 821 000-re növelte a tagjai számát.
        • A csoport 28 klubbal bővült az év során, így végül 229-cel zárta a 2022-es évet.
      • Richard Darwin közel hét eseménydús év után távozik a The GymGrouptól.
  • A PlanetFitness (HVLP KA, USA) franchise-tulajdonosa, a Taymax Group Holdings megvásárol egy másik Planet Fitness franchise-tulajdont.
        • A Taymax felvásárolta a Saber Fitness-t, amely 27 Planet Fitness helyszínnel rendelkezett.
        • Ez megnöveli a Taymax lábnyomát 150 Planet Fitness helyszínre hét államban és három kanadai tartományban.
  • STC (HVLP KA, Svédország) a bővítési terveire fokuszál.
      • Csak Stockholmban februárban hét új nyitást terveznek.
      • A csoportnak 60 klubja lesz a svéd fővárosban, és összesen több mint 190 klubbal fog rendelkezni.
  • A Pure Gym (HVLP KA, UK) útnak indítja első klubjait az Egyesült Arab Emírségekben. (link)
      • Az első januárban nyílt meg, a második februárban. Mindkettő Dubajban.
      • A klubok fel vannak szerelve súlyzókkal, kardió felszerelésekkel, indoor cycling stúdióval és csak nőknek szóló edzőterülettel, ezen kívül lehetőség van részt venni vezetett és személyi edzéseken is. Összesen több mint 220 darab fitneszgéppel vannak felszerelve.
      • A tavalyi rijádi (Szaúd-Arábia) nyitás után Humphrey Cobbold ezt mondta: “Az elmúlt évben Szaúd-Arábiában végrehajtott sikeres nyitásainkat követően az Egyesült Arab Emírségeket egyértelműen azért választottuk, hogy gyorsan növekvő és dinamikus gazdaságként folytassuk terjeszkedésünket a Közel-Keleten, egyre nagyobb hangsúlyt fektetve az egészségre, válaszul a fitnesz iránti erős keresletre.”
  • A New York SportsClub (Mid-market, USA) egy új név alatt fogja a legtöbb klubját megjelentetni.
      • Az átnevezés része a vállalat azon erőfeszítésének, hogy hatékonyabban működjön és visszanyerje a tagok bizalmát, ezzel hangsúlyozva, hogy a vállalat új úton jár.
        • Csak a LucilleRoberts és a Fhitting Room tartja meg márkanevét egyedi termékkínálatuk miatt.
      • A NYSC-nek összesen 60 klubja és stúdiója van jelenleg.
  • A FitnessGroup (Mid-market, Norvégia) folyamatosan növekszik.
      • A csoport tovább növekszik az északi országokban, két oslói akvizícióval.
        • Ezzel több mint 70 klubra nőtték ki magukat az országban.
      • A FitnessGroup előrejelzése szerint 2023-ban mintegy 31,6 millió eurós árbevételt ér el, 3 millió eurós EBITDA-val.
  • A Vectr (KA, Románia) a NextFit megvásárlásával bővül.
      • Emlékeztető: A Vectr tavaly lett a World Class Románia tulajdonosa. Ez az African Industries Group (AIG) egyik része.
      • A World Class-nak már 41 klubja van Romániában, többségük Bukarestben, több mint 64 000 taggal.
      • A NextFit klubok továbbra is a régi néven fognak működni, egészen addig, amíg még idén nem csatlakoznak a World Class-hoz.
  • A Medicover (Aggregátor, Svédország) belekezdett a vásárlásba.
      • A cég tavaly fejezte be a Kiko+ felvásárlását,
        • A fitneszklub Głogówbansok fitnesz géppel és eszközzel rendelkezik, illetve több szaunával, ezen kívül ajánlanak gyermekfelügyeletet, csoportos edzéseket és egészséges harapnivalókat mintegy 1,800 négyzetméteren.
      • A Medicover124 edzőteremmel és franchise-al zárta az évet Lengyelországban.
  • A Benefit Systems (Aggregátor, Lengyelország) növekszik.
      • Tavaly év végén meghaladták a multisport kártyabirtokosok járvány előtti számát Lengyelországban.
      • Idén 200 000-rel több kártyát terveznek eladni, egyenlően megosztva Lengyelország és más piacok között.
  • A Rocycle (Studio, Hollandia) belgiumi terjeszkedésével halad előre.
      • Idén három új nyitást terveznek az országban.
      • A holland kerékpárstúdió-specialista tavaly lépett be a német piacra.
        • Szeptemberben mintegy 5 millió eurót vont be a meglévő részvényesektől, hogy nagyobb európai növekedést érjen el.
      • Az RSG Group (német csoport) egy előkelő fitneszklubot nyit a nők számára Franciaországban.
  • A WarisDirie által Heimat-nak nevezett francia edzőterem kizárólag nőknek és „válogatott tagoknak” szól.
          • Az RSG Group tavaly a Heimatluxus edzőterem koncepciójával indult Los Angelesben.
        • Az óra kínálatok között megtalálható a Pilates, a jóga, a barre és még sok minden más.
        • A well-being terület száraz szaunát és pezsgőfürdővel ellátott relaxációs szobát tartalmaz.
  • A SATS (KA, Nordics) újra gondolja az otthoni kínálatát.
        • A Sats felfüggesztette otthoni fitneszeszközeinek (Rflex fitnesz tükrök) gyártását, és átnevezte az online kínálatát.
          • A Mentra új neve Sats Online lett. Több mint 750 online edzés vált elérhetővé a Sats ügyfelei számára.
          • A termelés leállítását az okozza, hogy a Mentra saját felszerelést használ.
  • A SmartFit (HVLP, LATAM) fenntartja terjeszkedési politikáját. (link)
          • 2022-t 1.223 klubbal és 158 új nyitással zárták.
            • Ez 15%-kal több klubot jelent, mint 2021-ben.
          • A csoport 81%-kal csökkentette veszteségeit az eladások 79%-os növekedése (375 millió euró) után.
  • Az EvoFitness (Mid-market, Norvégia) a gyorsabb norvég terjeszkedésbe fektet be.
          • Az üzemeltetőnek 15 norvég terem nyitása lett aláírva erre az évre és a jövő év elejére.
          • Az Evo már 55 klubból álló csoporttá nőte ki magát, mintegy 60 000 taggal Norvégiában.
          • Az Evo márka 2024-ig még legalább két európai piacra kíván beköltözni, saját klubjain vagy franchise-megállapodásain keresztül.
  • A World of Fitness(német csoport) bővül.
          • A tizenegy németországi klubból álló csoport két további létesítmény megvásárlásával bővült.
          • A World of Fitness az évek során organikus nyitásokkal és felvásárlásokkal, valamint franchise-partnerségekkel bővült.
          • A kluboknak többféle változatuk is van, az árak négy hetes bérletre kevesebb, mint 25 eurótól kezdődnek a Purklubokban és közel 40 eurótól a Classic klubokban.
            • Az extra szolgáltatási csomagok akár a 20 eurót is elérhetik. Ebbe beletartoznak a friss törölközők, az Inbody mérés, a vibrációs eszközök, az italok és a digitalizált circuit erősítő gépek.
  • A Metropolitan (Prémium, Spanyolország) visszatért a növekedéshez.
            • Körülbelül 14 millió eurós beruházást vállalt 18 spanyolországi csúcskategóriás klubja számára.
            • A beruházások célja a fitneszterületek bővítése és korszerűsítése a legújabb eszközökkel és több digitalizációval.
            • A terv másik része a közösségépítő tevékenységek folytatása.

A Koktél:

  • A Netflix a Nike-val
    • Az egyesség lehetővé teszi a szórakoztató platform előfizetőinek számára, hogy órákat közvetítsenek a Nike TrainingClubból.
      • A Nike TrainingClub alkalmazás erőnléti, jóga, nagy intenzitású intervallumos és még sok másfajta edzést biztosít Nike edzők vezetésével.
    • A Netflix előfizetői tíz nyelven férhetnek hozzá a Nike Training Club 90 különböző edzéséhez és 30 órányi edzési tartalmához.
    • A fitnesztartalom releváns lehet a fitneszklubok üzemeltetői számára, akik olyan intelligens kardió felszereléssel rendelkeznek, amik képesek a Netflix-hez
  • Erwin Korstot nevezték ki a Funxtion International értékesítési vezetőjévé, a holland fitnesztechnológiai cég nemzetközi terjeszkedésre való törekvésének részeként.
  • A Gymshark ezen a héten 65 alkalmazottat bocsátott el Észak-Amerikában, ami a regionális személyzet 70% -át teszi ki. Ezt nyilvánvalóan a költségek csökkentése érdekében, az irányítás központosítása érdekében tették.
  • A Lululemon a héten kijelentette, hogy nagyobb nyomás nehezedik rájuk a haszonkulcsok miatt, mivel a bőséges készletek és a pénzszűkében lévő fogyasztók több árengedményt eredményeznek a sportruházati piacon.
  • Jason Worthyaz Anytime Fitness vezérigazgatójaként tér vissza a fitnesziparba az Egyesült Királyságban.
  • A Myzone az európai piacon történő befektetések részeként a német nyelvterületen úgy alakítja át a csapatát, hogy többféle társadalmi réteget tudjon megcélozni.
  • A Sweatband idén három üzletnyitást tervez az Egyesült Királyságban, hogy ösztönözze a nagyobb fitneszgép gyártók kiskereskedelmi és vertikális értékesítését az országban.
  • A KieserTraining márkaváltása során ezentúl Kieser néven jelenik meg, annak érdekében, hogy növelje ismertségét, és a „Kiesern” az egészségorientált erőnléti edzés jelszavává váljon.

Tudta, hogy a történelem legnagyobb autólopásáért Észak-Korea felelős, miután 1,000 Volvót „lopott el” Svédországból? Az 1970-es években Észak-Korea potenciálisan vonzó piaccá vált, ezért a svéd vállalkozások terjeszkedni kezdtek és nagy üzleteket kötöttek különböző áruk exportjára. Egyéb áruk mellett 1,000 Volvo autót szállítottak az országba és miután megkapták, Észak-Korea egyszerűen úgy döntött, hogy nem fizetnek értük és nem is adja vissza őket. Az eredeti, 70 millió dolláros adósság mára százmilliókra növekedett (nem úgy néz ki, hogy valaha is ki fogják fizetni).