Mi történik a nagyvilágban a fitnesz iparban?
Lássuk az országokat:
Spanyolország
- Növekvő trend a beszállítókkal való hosszútávú partnerség kialakítása, ami az eszköz eladáson kívül további üzleti értékeket biztosít
- A FitnessKPI legutóbbi kiadása szerint a spanyol piac jelenleg 85% -os fellendülésben van.
Franciaországból érkező adatok alapján a diverzifikáció (nem egyetlen beruházásba való befektetés) az új trend:
- Azok közül a klubok közül, akik módosítják kínálatukat, 83,3% szeretné diverzifikálni, további 16,7% szeretné szakosítani, míg csak 6,3% szándékozik digitális befektetéseket végrehajtani.
- Egy másik trend az aggregátorokkal való együttműködés. Az ezt alkalmazó edzőtermek száma 16,7%-ról 26,4%-ra emelkedett.
- A tanulmányt az Active FNEALP végezte Franciaország-szerte 6,000 klubban.
A fitnesz láncok háza táján
A Basic-Fit (HVLP, Európa) továbbra is fejlődik Európában és elérte a 2.8M tagot
- A fitnesz lánc 1,109 edzőtermet működtet és 2030-ig szeretné, ha ez a szám 3,000 és 3,500 közé nőne.
- A legnagyobb piac Franciaország, ahol a cégnek 600 edzőterme és 1.5M tagja van.
- 2022 végére 1,250 edzőteremmel terveznek évet zárni.
A Snap Fitness ösztönzőt vezetett be az Apple Watch használatára.
- A kampányban jutalmazzák azokat, akik az edzőterem meglátogatásakor használják az AW-t és a mért adatokat megosztják az Apple Watch és az edzőterem appjának csatlakoztatásával.
- Ezáltal krediteket kapnak, amit 12 hónapos időtartamban lehet gyűjteni, amely max. 199$ értékű, akár egy Apple Watch.
- Ezeket a krediteket kedvezményekre lehet felhasználni a klubban.
A 24 Hour Fitness (HVLP, US) Karl Sanft-ot nevezi ki CEO-nak.
- 2021 decembere óta COO pozícióban, ideiglenes CEO-ként vezette a céget.
- Új kezdeményezések jellemezték eddigi munkáját, mint például a különböző képzési programok, a tagsági árak szigorítása és a partner kapcsolatok megkötése.
Az RSG Group (német) Észak-Amerikára fókuszál.
- Eladták a lengyelországi McFit klubokat a Medicover-nek.
- Szeretnék a márkát Észak-Amerikában növelni.
- Az elmúlt hónapban 2 John Reed klubbot nyitottak, Los Angeles-ben és Dallas-ban
- Szeretnének egy új márkát elindítani LA hollywood-i részén Heitmat néven. (azt jelenti “otthon” németül)
- Az új “fenntartható dizájn” a meglévő, majd a közeljövőben nyitó Gold’s Gym edzőtermekben jelenhet meg.
A Pure Gym (HVLP, UK) aktív megújulási programba kezd.
- oA lánc továbbra is a bővülésre fókuszál.
- Azt tervezik, hogy megduplázzák az edzőtermeik számát, hogy a következő 4-6 évben több, mint 1000 klubjuk legyen.
- Jelenleg 518 edzőtermük van.
- A Pure Gym úgy becsüli, hogy a gazdasági nyomás ellenére is tartani tudják az áraikat a prémium kínálat miatt.
- A lánc úgy nyilatkozik, berendezkedtek arra, hogy ellen tudjanak állni az ár növekedési tendenciáknak.
- A The Gym Group (HVLP, UK) szélesíti az ár sávokat, hogy növelje a szélesebb célcsoport elérhetőségét, ezáltal az eladást.
- A stratégia célja, hogy több tagot szerezzenek, a terv szerint 2025-re 300 klubra bővül a lánc.
- Jelenleg 206 klubbal ők az Egyesült Királyság második legnagyobb „smart cost” szolgáltatói.
- Jelenleg két fajta bérletet kínálnak („Do IT” 14 £ és „Live It” további 5-7 £).
- Terveznek létrehozni egy harmadik ár kategóriát is, ezzel egyidőben csökkenteni a legkedvezőbb bérletek árát.
- Ennek a stratégiának az a célja, hogy több embert érjenek el a kevésbé fizetőképes vendégek köréből, ugyanakkor értéket teremtsenek a prémium szolgáltatásokat kedvelőknek.
- A lánc idén 28 klubbot tervez nyitni, úgy véli, hogy az évi 25-30 új edzőterem könnyen teljesíthető.
A Fitcompany (Németország) csatlakozik az Aciso csapathoz.
- Az Aciso Fitness & Health az Injoy és a FT-Club franchise-ok mögött álló vállalat.
- Az Aciso magában foglalja az Elements-et is, amely hét csúcskategóriás németországi edzőteremből álló csoportot.
- A Fitcompany a német nyelvterület vezető vállalati fitneszszolgáltatója.
- 19 fitneszközpontot és edzőtermet üzemeltet, 580 helyszínt támogat.
- A német beszállító becslése szerint a vállalati fitnesz európai piaca mintegy 9 milliárd eurót tesz ki.
- Az Aciso jelenleg franchise rendszerének bővítésén és diverzifikálásán dolgozik.
A David Lloyd (Prémium, Európa) bemutat egy új kis csoportos edzés formát, Delta néven.
- Az edzéseket hat-nyolc fő számára tervezték, és a tagsági díjon felül pluszban kell érte fizetni.
- Az extra díj kifizetése után a tagok annyi edzésen vesznek részt, amennyin csak akarnak.
- Minden edzés különböző, ezzel növelik a résztvevők magabiztosságát, lehetővé téve számukra, hogy elszakadjanak a megszokott edzőtermi rutinjuktól.
- A Delta a motivációra és a rendszerességre összpontosít, hogy segítse a résztvevőket fitneszcéljaik elérésében.
- A program 19 helyszínen érhető el a UK-ben, és további klubokba tervezik bevezetni.
Az Equinox egy peres eljárásban vesz részt, ami a munkabér kifizetésekkel kapcsolatos.
- A felperesek azt állítják, hogy az Equinox megsértette a kaliforniai munkaügyi törvényeket, mert megkövetelte az alkalmazottaktól, hogy munkaidőn kívül kommunikáljanak az ügyfeleikkel, programokat készítenek elő vagy felhívják a potenciális ügyfeleket.
- A vádak között szerepel ezen kívül az is, hogy vannak dolgozók, akik hetente több mint 40 órát dolgoznak túlórafizetés nélkül, illetve az is, hogy az Equinox nem fizeti meg a beigért bónuszokat.
- A mai érdekességet a Barcelonai kánikula ihlette (igen, nagyon meleg volt a héten):
Tudta, hogy a homok hőmérséklete dönti el, hogy a bébi teknős hím vagy nőstény lesz-e? Ezt a jelenséget hőmérséklet által befolyásolt születési nemnek hívják és a tudomány azt mondja, hogyha a tojás környezetében 27.7° Celsius alatti hőmérséklet van, akkor hím, ha pedig 31° Celsius feletti akkor nőstény lesz az újszülött (a kettő között mindkettő lehet). A hőmérsékletre érzékeny fejlődési szakaszban véglegesen eldől az embrió neme és ez más hüllőknél, halaknál is előfordul!