Boutique fitnesz franchise-ok:
1. Az Xponential Fitness bevétele 73%-kal növekedett 2022 Q1-ben.
A cég 33%-os bevételnövekedést ért el ebben az évben.
- A Q1 végére az üzletlánc 4,684 franchise engedélyt adott el és 2,229 stúdiót működtet.
– A nyitások kb. 75%-a az USA-ban történt (Q1-ben).
– A cég Mexikóban és az Egyesült Királyságban is aláírt terjeszkedési szerződéseket: összesen majdnem 1,000 stúdiót nyitnak világszerte.
- Az LA-el való partnerség mellett a Lululemonnal és a Mirror-ral is kollaborálni fog.
2. F45 Training 175%-os bevételnövekedést számolt a Q1-ben. – Magyarországon is jelen van 1 teremmel
- A teljes évet tekintve a cég $255M és $275M közötti bevételre számít.
- Emellett 1,500 franchise és összesen 1,000 stúdió nyitását tervezik.
- A felszerelésből és a merchandise-ból való bevétel 499%-kal növekedett, 5M$-ról 30.1M$-ra (wow).
3. Basic-Fit is törekszik felfelé.
Az üzletlánc 2022 első 3 hónapjában 72 klub nyitásával, 408,000 taggal bővült, öt különböző európai piacon való jelenléttel.
- A tagság 46%-kal növekedett az előző évhez képest, 18%-kal 2022 kezdete óta.
- Basic-Fit célja, hogy legalább egy millió tagja és nagyjából 1,250 klubja legyen 2022 végére.
- Egy másik prioritás a spanyolországi nyitások számának növelése.
4. Equinox néhány New York-i klubja elindította a kriptovaluta elfogadását.
- Kriptovaluta az All-access és a Destination tagsággal rendelkezőktől elfogadott ($4,044.15 és $4,545.75 nagyjából évente).
- A Bitcoin, Dogecoin, Ethereum, Shiba Inu Coin és néhány egyéb valutával lehet fizetni.
- Az Equinox a kriptovaluta elfogadással kapcsolatos további terveiről később számol be.
-
- A döntést a luxus-vásárló vendégek körében megfigyelt trendek alapján hozták meg.
5. L’Orange Bleuecsak 18,8%-kal maradt le a 2019-es számokhoz képest.
- A cég jelenleg nagyjából 374 helyszínen 800 tagot számol klubonként.
- Céljuk 2022-re, hogy 50 új üzletet nyissanak Franciaországban és 5-öt Spanyolországban.
- 5 év alatt globálisan 850 üzletet terveznek nyitni, ebből 200 Spanyolországban.
6. Planet Fitness bevétele 66.9%-el növekedett Q1-ben.
- A tagság 8%-kal növekedett, így jelenleg 16.2M, illetve 37 új edzőtermet nyitottak.
– 170 új helyszínen terveznek nyitást 2022-ben.
– Átlagosan 50%-os bevételnövekedést várnak.
- Emellett, a cég új kezdeményezése a “High School Summer Pass”, a 14-19 év közötti korosztály ingyenes tagságot kaphat május 16-tól augusztus 31-ig
-
7. CityFit stratégiája alapján 150 klub fog nyílni Lengyelországban.
- A klubjaik 1,400-től 3,200 m2 területűek, csoportos edzéseket és 14 zóna alapján különböző edzés opciókat biztosítanak.
– A havi tagsági díj 22€ és 24€ között van, ami az összes edzésterületre és órára belépést biztosít.
- A vezetők arra számítanak, hogy további 40 lengyelországi klub nyitására lesz kereslet.
- A kisebb franchise-ok 800-tól 1,200 m2-ig a CityFit Blue márkanév alatt futnak.
- CityFit egyike azon cégeknek, akik a HVLP (high-value, low-priced) rendszert képviselik a lengyelországi piacon.
-
8. Actic Norvégia után Svédországban is elkezdte bevezetni a modul alapú árazást.
- Ez a stratégia segít új vendégeket becsalogatni, mivel relevánsabb és kompetitívebb az árazás szempontjából.
- Mivel a klubok számát 166-ra csökkentette március végére, a tagság 12%-kal növekedett.
Az Actic eladásai 34.1%-kal növekedtek meg az első negyedévben.
-
9. Sats dél-Norvégiában terjeszkedik, a Bare Trening Sør- től hét klubot vásároltak.
- A klubokat Fresh Fitness néven fogják megnyitni, ami a Sats második brandje Norvégiában.
- A Satsnak jelenleg 115 klubja van Norvégiában.
– A tagság 2021 óta 15%-kal és 2019 márciusa óta 1%-kal emelkedett meg.
-