Az országok
- A legutóbbi “LeisureDB State of the Fitness Industry in the UK” jelentésben a következők olvashatók:
- Az Egyesült Királyság egészség- és fitneszipara továbbra is növekvő tendenciát mutat. Annak ellenére, hogy az edzőtermek száma kissé csökkent, jelenleg több tagot számolnak, mint 2022-ben, miközben a piaci érték minden idők eddigi legmagasabb szintjét érte el.
- A magánszektor penetrációs rátája 10,2%, míg a közszféráé 4,9%.
- 4,460 zárt klub és körülbelül 6,98 millió tag.
- 2,538 nyilvános klub és körülbelül 3,30 millió tag.
- A svájcinövekedést az edző termi csoportok vezetik.
- Svájcban az átlagos éves klubtagság 7,2%-kal nőtt 2022-ben.
- A tagság 11,7%-kal 1,16 millióra nőtt, ami a teljes svájci lakosság 13,3%-át teszi ki.
- Ez koncentrációs tendenciára utal, mivel a klubok száma csökkent.
- Az üzemeltetők módosították kínálatukat, több funkcionális edzést, irányított erősítő edzést és digitális edzést kínálnak, viszont kevesebb kardió edzést biztosítanak.
- Az olaszfitneszklubok régóta várt piaci reformokra készülnek.
- A legfontosabb tény, hogy a legtöbb olasz klub nonprofit szervezetként működik, alacsonyabb foglalkoztatási költségekkel.
- Várható, hogy ezek a reformok növelik a nonprofit szervezetek munkaerőköltségeit, annak ellenére, hogy továbbra is különleges bánásmódban fognak részesülni.
A Láncok
- A PureGym (HVLP KA, UK) brit klubjai esetében az értékesítés fellendülése látszik.
- A PureGymteljes fellendülést ért el a brit piacon, az első negyedév eladásai adatait tekintve.
- A Pure Gym eladásai 17%-kal (155,7 millió euróra) nőttek az első negyedévben az előző év azonos három hónapjához képest.
- Ez magában foglalta a 12% -os vendég szám növekedését, amely most 1,871 millió.
- A Pure Gymnek az Egyesült Királyságban március végén 346 klubja volt, közel 1,4 millió taggal.
- Az AnytimeFitness (Közép, Globális) tulajdonosa, a Self Esteem Brands elindítja a Sumhiit Fitness franchise-t. (Link)
- A Sumhiit Fitness egy koncentrált csoportos edzés, amely során 50 percnyi “kalóriaégetésnek” megfelelő terhelést kapnak egy 35 perces órán.
- Az edző által vezetett kardió edzés során, különböző edzés állomásokon edzenek a vendégek: Airbike-on illetve magas intenzitású erősítő edzésgyakorlatok között váltogatva, 60 másodperces sorozatokban.
- Az első nyitásra a jövőben, a Q3-ban kerül sor Ausztráliában.
- Az AF úgy nyilatkozott, hogy évente átlagosan 300 új klubot tervez nyitni, és közel ötmillió vendéget szolgál majd ki, több mint 5100 klubban.
- Szándékuk, hogy 2030-ra 10 000 helyen legyenek megtalálhatók világszerte.
- Ezenkívül azAnytimeFitness felgyorsítja nemzetközi terjeszkedését.
- Áprilisban Ausztriábanaláírtak egy franchise-partneri szerződést, és további megállapodásaik vannak folyamatban.
- Jonathan Midttunt nevezték ki a nemzetközi technológia vezetőjévé.
- Egyik prioritás a franchise-tulajdonos által Észak-Amerikában elindított alkalmazás bevezetése lesz.
- Taka Suzukit nevezték ki regionális alelnöknek Japánban és az APAC-térségben
- Egyik prioritása a Self-Esteem Brands stúdiómárkának bővítése lesz a távol-keleti régióban.
- Liikku (HVLP, Finnország) 90 finn edzőtermet tervez nyitni a helsinki áttörés után.
-
-
-
- Ez az kiscsoportos koncepció a következő három évben 20 termet tervez a főváros körül.
- Jelenleg 41 klubjuk és több mint 52 000 tagjuk van.
- A terv az, hogy évente körülbelül 20-at termet nyitnak, hogy 2025-re 90 klubjuklegyen Finnországban.
- Az Equinox (Prémium, USA) új klubtagsági programmal emeli a szintet.(Link)
-
-
-
-
- Az Equinox Circle egy olyan program, amely szakértő módon válogatja a márkapartnereket az életmód, a divat, az utazás, a táplálkozás és a szórakozás területeiről.
- A cél az, hogy lehetővé tegye vendégei számára, hogy elérjék potenciáljukat a nagy teljesítményű életmód elérésében.
- Az üzemeltető rengeteg harmadik féltől érkező szolgáltatásokhoz, termékekhez kínál kedvezményeket, beleértve a helikopteres túrákat és az egyedi Oura gyűrűket (okos gyűrű).
- A PlanetFitness (HVLP KA, USA) elnöke mindössze 5 hónap után távozik a cégtől. (Link)
-
-
- A pozíció betöltetlen marad, mivel a vezetői csapat a Planet vezető alelnöke teljes bizalmát élvezi.
- Chris Rondeau vezérigazgató nemrég úgy nyilatkozott, hogy a vállalat képes megduplázni a vendégszámát, illetve figyeli a nemzetközi piacokat, különösen Ázsiát.
- A GymU (Prémium, USA) David Barton új luxus terme New Yorkban.(Link)
-
-
- Az egykori YMCA helység bárral, közösségi térrel és stúdió óra szolgáltatással rendelkezik.
- A létesítmény felszerelését Barton saját kezűleg válogatta össze, és a Gym U edzőit személyesen mentorálta.
- Az edzőterem ARX adaptív ellenállási berendezéssel van felszerelve, amely motoros ellenállással és saját szoftverrel rendelkezik.
- Az új fitneszélmény EMS (izomstimulációs) programokat is kínál a teljesítmény, az erő és a rehabilitációs célok elérése érdekében; szauna és gőzfürdők; ózonkapszula és személyre szabott IV terápia (intravénás terápia) is elérhető.
- A Benefit Systems (Aggregátor, Lengyelország) tovább növekszik.
-
-
- A lengyel üzletágban 96 millió eurós bevétellel és 11,2 millió eurós üzemi eredménnyel zárta az első negyedévet
- Nemrég 13 klubot vásároltak a Calypso-tól és 6 klubot a Saturn Fitness-től
- 185 klubjuk (különböző márkákkal) és 1,31 millió ügyfelük van
- A nemzetközi üzletágban 41,9 millió euró bevétellel és 3,67 millió euró üzemi eredménnyel zárták az első negyedévet
- 462 ezer ügyfelük van (+46% vs PY!)
- A legnagyobb növekedésük Törökországból (fókuszpiac) és Horvátországból származik.
- Március végén 25 klubjuk volt Csehországban, Szlovákiában és Bulgáriában.
- A Basic-Fit (HVLP KA, Európa) növeli az idegen tőkebefektetéseket.
-
-
-
- A lánc 50 millió euróval 650 millió euróra növelte a rulírozó hitelkeretet, a Citibank belépett a bankszindikátusába.
- Ez az üzleti lépés nagyobb pénzügyi átláthatóságot biztosít.
- A lánc jelenleg több mint 1.285 klubot működtet hat európai országban, több mint 3,6 millió taggal.
- A Basic-Fit áprilisban megerősítette, hogy az idei évben legalább 200 klubbal kívánja bővíteni klubhálózatát.
- A BestFitGroupnak (HVLP, Németország) a Five Star felvásárlásával több, mint 100 klubja lett.
-
-
-
-
- 2020 óta a csoport 95 helyszíne lett és a tagság mintegy 300.000-re nőtt.
- A Five Star-ral együtt körülbelül 350.000 taggal rendelkeznek összesen 106 klubban.
- A Life Time (Prémium, USA) egy friss ESG-jelentésben hangsúlyozza a környezetvédelmi kezdeményezéseit.(Link)
-
-
-
- Az első környezeti, társadalmi és irányítási jelentésében a vállalat bizonyította elkötelezettségét a fenntartható és társadalmilag felelős gyakorlatok iránt.
- A jelentés kiemeli a “három E” -re való összpontosítást: egészséges emberek, egészséges bolygó és egészséges elvek.
- Végül az üzemeltető bejelentette, hogy folytatja terjeszkedését New York-ban; és megnyitja az első klubját Oregonban.
- A FitnessFirst (HVLP KA, Németország) terve az Egyesült Királyságban a bérbeadók miatt nehézségekbe ütközik.
-
-
-
- Az Egyesült Királyságban a Fitness First szerkezetátalakítási tervei által érintett bérbeadók még ebben a hónapban bírósági meghallgatáson kívánják megkérdőjelezni a javasolt bérleti díjak csökkentését és egyéb engedményeket.
- Az üzemeltető 44 klubot működtet az Egyesült Királyságban, amelyek közül néhányat tartósan érintett a forgalom csökkés.
- A Fitness First terve az, hogy elérjék, hogy nulla % kedvezményről 70% -ra csökkentik a bérleti díjakat, még akkor is, ha a bérbeadókkal mást volt az eredeti megállapodás.
- A Virgin Active(Prémium, Nemzetközi) tőkeinjekciót kap.
- A nemzetközi üzletág 58,3 millió eurós tőkeinjekciót kapott, amely elősegítheti a növekedési terveket.
- A csoport aktív tagsága 14%-kal 963.100 tagra nőtt a március végéig tartó tizenkét hónapban.
- A ProFitGym (HVLP KA, Hollandia) a Smart Fit átvétele után duplájára nő.
-
-
-
- A csoport jelenleg összesen 18 klubbal rendelkezik, amelyek intelligens szolgáltatási megközelítéssel rendelkeznek.
- A Life Fitness felszerelések és a Les Mills csoportos edzések a koncepció szerves részét képezik.
- Az a cél, hogy szeptemberre véglegesítsék az integrációt, de hosszabb időt vesz igénybe a ProFit Gym technológiájának teljes körű bevezetése a Smart Fit klubokban.
- Az OnAir (HVLP KA, Franciaország) Spanyolországba költözik.
-
-
-
-
- Valencia első klubja megtartja jellegzetes hűvös kialakítását, funkcionális edzésekkel, szabad súlyokkal és női edzőzónával.
- Az On Air 32 franchise-ra nőtt, Franciaországban mintegy 110.000 taggal.
- A Hammer Strength erősítőgépek mellett Gym80 és a Technogym márkával is találkozhatunk a klubokban.
A Koktél
- A Lululemon és az XponentialFitness közötti megújult és bővült az együttműködés. Még több Xponential edzést fognak megjelentetni a Lululemon Studio (Link)
- A Pavigym partnerséget kötött a CrossFit-tel, hogy az Európai CrossFitGames szezon eseményeinek sportburkolat partnere legyen és a sportburkolatok hivatalos európai partnerhálózata legyen.
- KerryWilliamst nevezték ki a Myzone marketing igazgatójává, miután körülbelül 12 évet töltött el a Nike-nál.
- Az Urban GymGroup Ben Dixont nevezte ki fejlesztési igazgatónak, hogy segítse a holland üzemeltetőt a folyamatos terjeszkedésben.
- A Nike hivatalosan elindította a WellCollective-et. Az új kezdeményezést a Nike női fogyasztóitól összegyűjtött információk ihlették. Célja, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a wellness-programokat. (Link)
- Ezenkívül 1,000 fitneszedzőt alkalmaznak, hogy tanácsadást, tartalmakat és programokat adjanak csatornáikon keresztül.(Link)
- A PureGym egy új, 50 év felettieknek szóló versenyt indít, amely az atlétikus teljesítményre összpontosít: az 1. esemény a deadlift, a fekvenyomás és az guggolás egyismétléses maximuma lesz, a 2. esemény pedig futás, evezés és funkcionális gyakorlatok kombinációja lesz. (Link)
- Az AsicsVenturesbefektetett a Valkyrie Industries-ba, egy erősítő edzésre szakosodott technológiai cégbe, amely ötvözi az elektromos izomstimulációt és a virtuális valóságot.
- Az Apple ismét fejlesztette a fitnesz tartalmat a legújabb okosórában, a Watch OS10-ben.
- A Lululemon kibővítette partnerségét az XponentialFitness-szel. A partnerség keretében a Lululemon Studio előfizetői kedvezményeket kapnak az Xponential rendszerrel működő stúdióiban tartott órákra.
- Úgy tűnik továbbá, hogy a Lululemon még csökkentett áron is küszködik a Mirror eladásával.
Tudtad, hogy van jelentése a japán ASICS márka névnek?
Az ASICS az “Anima Sana In Corpore Sano” latin kifejezés rövidítése, amely azt jelenti, hogy “Egészséges lélek Egészséges testben” és ez a fő filozófia, amely szerint a vállalat működik.