Miben lehetünk segítségére? Vegye fel velünk a kapcsolatot! Minden megkeresésre 2 munkanapon belül válaszolunk.

Iparági hírek a nagyvilágból 2023. július

Az országok 

  • A legutóbbi “LeisureDB State of the Fitness Industry in the UK” jelentésben a következők olvashatók: 
    • Az Egyesült Királyság egészség- és fitneszipara továbbra is növekvő tendenciát mutat. Annak ellenére, hogy az edzőtermek száma kissé csökkent, jelenleg több tagot számolnak, mint 2022-ben, miközben a piaci érték minden idők eddigi legmagasabb szintjét érte el.
    • A magánszektor penetrációs rátája 10,2%, míg a közszféráé 4,9%.
      • 4,460 zárt klub és körülbelül 6,98 millió tag.
      • 2,538 nyilvános klub és körülbelül 3,30 millió tag.
    • A svájcinövekedést az edző termi csoportok vezetik.
      • Svájcban az átlagos éves klubtagság 7,2%-kal nőtt 2022-ben.
      • A tagság 11,7%-kal 1,16 millióra nőtt, ami a teljes svájci lakosság 13,3%-át teszi ki.
        • Ez koncentrációs tendenciára utal, mivel a klubok száma csökkent.
      • Az üzemeltetők módosították kínálatukat, több funkcionális edzést, irányított erősítő edzést és digitális edzést kínálnak, viszont kevesebb kardió edzést biztosítanak.
    • Az olaszfitneszklubok régóta várt piaci reformokra készülnek. 
      • A legfontosabb tény, hogy a legtöbb olasz klub nonprofit szervezetként működik, alacsonyabb foglalkoztatási költségekkel.
      • Várható, hogy ezek a reformok növelik a nonprofit szervezetek munkaerőköltségeit, annak ellenére, hogy továbbra is különleges bánásmódban fognak részesülni.

 

A Láncok 

  • A PureGym (HVLP KA, UK) brit klubjai esetében az értékesítés fellendülése látszik.
    • A PureGymteljes fellendülést ért el a brit piacon, az első negyedév eladásai adatait tekintve. 
      • A Pure Gym eladásai 17%-kal (155,7 millió euróra) nőttek az első negyedévben az előző év azonos három hónapjához képest.
      • Ez magában foglalta a 12% -os vendég szám növekedését, amely most 1,871 millió.
    • A Pure Gymnek az Egyesült Királyságban március végén 346 klubja volt, közel 1,4 millió taggal.
  • Az AnytimeFitness (Közép, Globális) tulajdonosa, a Self Esteem Brands elindítja a Sumhiit Fitness franchise-t. (Link) 
    • A Sumhiit Fitness egy koncentrált csoportos edzés, amely során 50 percnyi „kalóriaégetésnek” megfelelő terhelést kapnak egy 35 perces órán.
      • Az edző által vezetett kardió edzés során, különböző edzés állomásokon edzenek a vendégek: Airbike-on illetve magas intenzitású erősítő edzésgyakorlatok között váltogatva, 60 másodperces sorozatokban.
    • Az első nyitásra a jövőben, a Q3-ban kerül sor Ausztráliában.
    • Az AF úgy nyilatkozott, hogy évente átlagosan 300 új klubot tervez nyitni, és közel ötmillió vendéget szolgál majd ki, több mint 5100 klubban.
      • Szándékuk, hogy 2030-ra 10 000 helyen legyenek megtalálhatók világszerte.
    • Ezenkívül azAnytimeFitness felgyorsítja nemzetközi terjeszkedését. 
      • Áprilisban Ausztriábanaláírtak egy franchise-partneri szerződést, és további megállapodásaik vannak folyamatban.
      • Jonathan Midttunt nevezték ki a nemzetközi technológia vezetőjévé.
        • Egyik prioritás a franchise-tulajdonos által Észak-Amerikában elindított alkalmazás bevezetése lesz.
      • Taka Suzukit nevezték ki regionális alelnöknek Japánban és az APAC-térségben
        • Egyik prioritása a Self-Esteem Brands stúdiómárkának bővítése lesz a távol-keleti régióban.
  • Liikku (HVLP, Finnország) 90 finn edzőtermet tervez nyitni a helsinki áttörés után.
          • Ez az kiscsoportos koncepció a következő három évben 20 termet tervez a főváros körül.
            • Jelenleg 41 klubjuk és több mint 52 000 tagjuk van.
          • A terv az, hogy évente körülbelül 20-at termet nyitnak, hogy 2025-re 90 klubjuklegyen Finnországban.
  • Az Equinox (Prémium, USA) új klubtagsági programmal emeli a szintet.(Link) 
            • Az Equinox Circle egy olyan program, amely szakértő módon válogatja a márkapartnereket az életmód, a divat, az utazás, a táplálkozás és a szórakozás területeiről.
              • A cél az, hogy lehetővé tegye vendégei számára, hogy elérjék potenciáljukat a nagy teljesítményű életmód elérésében.
            • Az üzemeltető rengeteg harmadik féltől érkező szolgáltatásokhoz, termékekhez kínál kedvezményeket, beleértve a helikopteres túrákat és az egyedi Oura gyűrűket (okos gyűrű).
  • A PlanetFitness (HVLP KA, USA) elnöke mindössze 5 hónap után távozik a cégtől. (Link) 
        • A pozíció betöltetlen marad, mivel a vezetői csapat a Planet vezető alelnöke teljes bizalmát élvezi.
        • Chris Rondeau vezérigazgató nemrég úgy nyilatkozott, hogy a vállalat képes megduplázni a vendégszámát, illetve figyeli a nemzetközi piacokat, különösen Ázsiát.
  • A GymU (Prémium, USA) David Barton új luxus terme New Yorkban.(Link) 
        • Az egykori YMCA helység bárral, közösségi térrel és stúdió óra szolgáltatással rendelkezik.
        • A létesítmény felszerelését Barton saját kezűleg válogatta össze, és a Gym U edzőit személyesen mentorálta.
          • Az edzőterem ARX adaptív ellenállási berendezéssel van felszerelve, amely motoros ellenállással és saját szoftverrel rendelkezik.
        • Az új fitneszélmény EMS (izomstimulációs) programokat is kínál a teljesítmény, az erő és a rehabilitációs célok elérése érdekében; szauna és gőzfürdők; ózonkapszula és személyre szabott IV terápia (intravénás terápia) is elérhető.
  • A Benefit Systems (Aggregátor, Lengyelország) tovább növekszik.
        • A lengyel üzletágban 96 millió eurós bevétellel és 11,2 millió eurós üzemi eredménnyel zárta az első negyedévet
          • Nemrég 13 klubot vásároltak a Calypso-tól és 6 klubot a Saturn Fitness-től
          • 185 klubjuk (különböző márkákkal) és 1,31 millió ügyfelük van
        • A nemzetközi üzletágban 41,9 millió euró bevétellel és 3,67 millió euró üzemi eredménnyel zárták az első negyedévet
          • 462 ezer ügyfelük van (+46% vs PY!)
          • A legnagyobb növekedésük Törökországból (fókuszpiac) és Horvátországból származik.
          • Március végén 25 klubjuk volt Csehországban, Szlovákiában és Bulgáriában.
  • A Basic-Fit (HVLP KA, Európa) növeli az idegen tőkebefektetéseket.
          • A lánc 50 millió euróval 650 millió euróra növelte a rulírozó hitelkeretet, a Citibank belépett a bankszindikátusába.
            • Ez az üzleti lépés nagyobb pénzügyi átláthatóságot biztosít.
          • A lánc jelenleg több mint 1.285 klubot működtet hat európai országban, több mint 3,6 millió taggal.
          • A Basic-Fit áprilisban megerősítette, hogy az idei évben legalább 200 klubbal kívánja bővíteni klubhálózatát.
  • A BestFitGroupnak (HVLP, Németország) a Five Star felvásárlásával több, mint 100 klubja lett. 
            • 2020 óta a csoport 95 helyszíne lett és a tagság mintegy 300.000-re nőtt.
            • A Five Star-ral együtt körülbelül 350.000 taggal rendelkeznek összesen 106 klubban.
  • A Life Time (Prémium, USA) egy friss ESG-jelentésben hangsúlyozza a környezetvédelmi kezdeményezéseit.(Link) 
          • Az első környezeti, társadalmi és irányítási jelentésében a vállalat bizonyította elkötelezettségét a fenntartható és társadalmilag felelős gyakorlatok iránt.
          • A jelentés kiemeli a „három E” -re való összpontosítást: egészséges emberek, egészséges bolygó és egészséges elvek.
          • Végül az üzemeltető bejelentette, hogy folytatja terjeszkedését New York-ban; és megnyitja az első klubját Oregonban.
  •  A FitnessFirst (HVLP KA, Németország) terve az Egyesült Királyságban a bérbeadók miatt nehézségekbe ütközik. 
          • Az Egyesült Királyságban a Fitness First szerkezetátalakítási tervei által érintett bérbeadók még ebben a hónapban bírósági meghallgatáson kívánják megkérdőjelezni a javasolt bérleti díjak csökkentését és egyéb engedményeket.
          • Az üzemeltető 44 klubot működtet az Egyesült Királyságban, amelyek közül néhányat tartósan érintett a forgalom csökkés.
          • A Fitness First terve az, hogy elérjék, hogy nulla % kedvezményről 70% -ra csökkentik a bérleti díjakat, még akkor is, ha a bérbeadókkal mást volt az eredeti megállapodás.
        • A Virgin Active(Prémium, Nemzetközi) tőkeinjekciót kap.
          • A nemzetközi üzletág 58,3 millió eurós tőkeinjekciót kapott, amely elősegítheti a növekedési terveket.
          • A csoport aktív tagsága 14%-kal 963.100 tagra nőtt a március végéig tartó tizenkét hónapban.
  • A ProFitGym (HVLP KA, Hollandia) a Smart Fit átvétele után duplájára nő. 
          • A csoport jelenleg összesen 18 klubbal rendelkezik, amelyek intelligens szolgáltatási megközelítéssel rendelkeznek.
          • A Life Fitness felszerelések és a Les Mills csoportos edzések a koncepció szerves részét képezik.
          • Az a cél, hogy szeptemberre véglegesítsék az integrációt, de hosszabb időt vesz igénybe a ProFit Gym technológiájának teljes körű bevezetése a Smart Fit klubokban.
  • Az OnAir (HVLP KA, Franciaország) Spanyolországba költözik. 
          • Valencia első klubja megtartja jellegzetes hűvös kialakítását, funkcionális edzésekkel, szabad súlyokkal és női edzőzónával.
          • Az On Air 32 franchise-ra nőtt, Franciaországban mintegy 110.000 taggal.
          • A Hammer Strength erősítőgépek mellett Gym80 és a Technogym márkával is találkozhatunk a klubokban.

 

 

A Koktél 

  • A Lululemon és az XponentialFitness közötti megújult és bővült az együttműködés. Még több Xponential edzést fognak megjelentetni a Lululemon Studio (Link) 
  • A Pavigym partnerséget kötött a CrossFit-tel, hogy az Európai CrossFitGames szezon eseményeinek sportburkolat partnere legyen és a sportburkolatok hivatalos európai partnerhálózata legyen. 
  • KerryWilliamst nevezték ki a Myzone marketing igazgatójává, miután körülbelül 12 évet töltött el a Nike-nál. 
  • Az Urban GymGroup Ben Dixont nevezte ki fejlesztési igazgatónak, hogy segítse a holland üzemeltetőt a folyamatos terjeszkedésben. 
  • A Nike hivatalosan elindította a WellCollective-et. Az új kezdeményezést a Nike női fogyasztóitól összegyűjtött információk ihlették. Célja, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a wellness-programokat. (Link) 
    • Ezenkívül 1,000 fitneszedzőt alkalmaznak, hogy tanácsadást, tartalmakat és programokat adjanak csatornáikon keresztül.(Link)
  • A PureGym egy új, 50 év felettieknek szóló versenyt indít, amely az atlétikus teljesítményre összpontosít: az 1. esemény a deadlift, a fekvenyomás és az guggolás egyismétléses maximuma lesz, a 2. esemény pedig futás, evezés és funkcionális gyakorlatok kombinációja lesz. (Link) 
  • Az AsicsVenturesbefektetett a Valkyrie Industries-ba, egy erősítő edzésre szakosodott technológiai cégbe, amely ötvözi az elektromos izomstimulációt és a virtuális valóságot. 
  • Az Apple ismét fejlesztette a fitnesz tartalmat a legújabb okosórában, a Watch OS10-ben. 
  • A Lululemon kibővítette partnerségét az XponentialFitness-szel. A partnerség keretében a Lululemon Studio előfizetői kedvezményeket kapnak az Xponential rendszerrel működő stúdióiban tartott órákra. 
  • Úgy tűnik továbbá, hogy a Lululemon még csökkentett áron is küszködik a Mirror eladásával.

 

Tudtad, hogy van jelentése a japán ASICS márka névnek? 

Az ASICS az „Anima Sana In Corpore Sano” latin kifejezés rövidítése, amely azt jelenti, hogy „Egészséges lélek Egészséges testben” és ez a fő filozófia, amely szerint a vállalat működik.