Miben lehetünk segítségére? Vegye fel velünk a kapcsolatot! Minden megkeresésre 2 munkanapon belül válaszolunk.

Iparági hírek a nagyvilágból 2022. október

NEMZETKÖZI HÍREK

Egyesült Királyság

A Kiscsoportos személyi edzés: vezető trend, szabadúszó edzőtermekben

  • A jobban teljesítő, független edzőtermek a magasabbnak értékűnek sorolt szolgáltatások hozzáadásával (általában a kiscsoportos edzésekhez kapcsolódó szolgáltatások) többet el tudtak kérni a belépőkért
    • Azok a klubok, amelyek megpróbáltak ár versenyt teremteni, gyakran megküzdöttek az újra nyitással.
  • Becslések szerint az Egyesült Királyságban a független edzőtermek mintegy 20% -a kínál vezető termékeként kiscsoportos személyi edzést.
  • A független edzőtermek teljesítménye és lehetőségei gyakran annak köszönhetők, hogy erősebb közösségi érzést teremtenek a létesítményeikben.
  • Az Independent Gyms az önálló brit klubok egyik befolyásos hálózatává vált.
    • Létrehoztak egy tagsági programot, amely kedvezményrendszert, elérhető szakmai anyagokat és dedikált eseményeket biztosít.
    • A programban jelenleg 1,250 brit és ír edzőterem tulajdonos regisztrált.

Peru

Peruban az edzőtermek fellendülőben vannak, de még nem érték el a járvány előtti szintet

  • A lakosság egy része még mindig érzékeny a pandémiás helyzetre.
  • A tulajdonosok úgy vélik, hogy a vállalati fitneszvendégek kulcsfontosságúak a teljes helyreállításhoz.
  • Ebben a „pandémia utáni” korszakban a havi bérletesek száma növekszik az éves bérlettel rendelkezők számához képest.

Globálisan

Globálisan a legfrissebb IHRSA-jelentés a fellendülés megnyugtató jeleit mutatja

  • A jelentés a fitneszipar fizikai összetevőinek fontosságát emeli ki.
  • Bár az átlagos teljesítmény még mindig a 2019-es szint alatt van, egyes szolgáltatók meghaladják ezeket az eredményeket.

Az edzőtermi szektor a globális egységet keresi.

  • A fitneszipar világszerte érdekelt szereplői az ágazat érdekképviseletének egységes megközelítését sürgetik, miután hivatalosan is útjára indították az Aktív Világfórumot (WAF).
  • A WAF deklarált célja az iparági szövetségek összekapcsolása, valamint „a fitnesz- és fizikai aktivitás” ágazat egységes felszólalásának biztosítása, globálisan.
  • A legfontosabb hiányzó érdekelt fél az IHRSA, amely tavaly a Globális Egészségügyi és Fitnesz Szövetséget (GHFA) finanszírozta.
    • Kölnben és Miamiban az EuropeActive-tal folytatott „konstruktív tárgyalások” után az IHRSA úgy nyilatkozott, hogy nyitott a további párbeszédre „a globális ipar egyetlen zászló alá történő egyesítése érdekében”.

Az EMEA-ban a Virtuagym 9.000 üzleti ügyfele körében végzett felmérés azt mutatja, hogy:

  • A klubok, a stúdiók és az edzők 94%-a mobilalkalmazásokat alkalmaz üzleti tevékenységük kulcsfontosságú részeként.
  • A fitneszipari vállalkozások tulajdonosainak körülbelül 31%-a használ személyre szabott tartalmat vagy kombinált online és élő foglalkozásokat/edzéseket.
  • 25%-a rugalmas, hibrid tagságot működtet.
  • A válaszadók 53%-a mondta azt, hogy továbbra is használ olyan funkciókat, mint a digitális foglalási és bejelentkezési rendszerek, a közösségi funkciók és a videó edzések – annak ellenére, hogy klubjaik teljesen mértékben újra nyíltak.

A FITNESZ LÁNCOK

A Basic-Fit78%-kal csökkentette veszteségeit 2022 első felében

  • A lánc ebben az időszakban a meghatszoroztaa bevételét.
    • Tagsági bázisa 45%-kal nőttaz előző év azonos időszakához képest.
    • Klubonként átlagosan 3,138 tagjuk van.
  • A jelenleg 1,122 helyszínnel rendelkező Basic-Fit arra számít, hogy 2022-t 1,250 klubbal és 3,5 millió taggal zárja.

A World Gymbemutatott egy kizárólag erőnléti edzőtermi modelvideót.

  • A World GymLegacy nevűre keresztelt koncepció 2023-ban nyílik meg, és franchise-zá bővül.
  • Ennek a modellnek az ötlete azután merült fel, hogy a közösségi médiában és a saját vendégeiknél is az erőnléti edzésiránt növekvő érdeklődést tapasztaltak.
    • Minden klubban lesz egy BarbellCafé és egy szelfiszoba is.
    • Keverni fogják a különböző márkáktól származó berendezéseket, egyértelműen a Hammer Strengthgépek is megtalálhatóak lesznek.

Az F45sok elbocsátást, vezérigazgatói felmondást és készletcsökkenést jelentett be

  • A makrogazdasági tendenciák áttekintése arra késztette a vállalatot, hogy újra gondolja a 2022-es terveit.
    • Az átszervezés egy új vezérigazgató választással kezdődik és ezt 110 alkalmazott (a vállalat üzemeltetői személyzetének 45%-a) elbocsátása követi.
  • Az F45 most 120 és 130 millió dollár közötti teljes éves bevételt prognosztizál, szemben a korábbi 255–275 millió dolláros tervekkel.
    • Ezenkívül a teljes éves nettó új franchise eladások most 350 és 450 között várhatóak, szemben a korábbi 1,500-as előrejelzésekkel.
  • A vállalat részvényértéke 70%-kal csökkent a bejelentések után.

A Club Pilatesegy brit partnert kap.

  • A következő tíz évben legalább 50 Club Pilatesnekkell nyitnia az Egyesült Királyságban.
    • Ez az XponentialFitness és több egyéb partner közötti megállapodás eredménye
    • Az Egyesült Királyság az XponentialFitness kiemelt piaca.
    • Az XponentialFitness az a nagy csoport, amely különböző butikmárkákat birtokol: Club Pilates, Pure Barre, Cyclebar, Rumble Boxing, stb.
  • Ezen kívül a Club Pilateskivitelezés alatt lévő német stúdiója még ebben az évben megnyílik.
    • A márka partnere Németországban és Ausztriában a LifeFit

A SATS kiadta a beszámolóját, ami 53%-os bevétel növekedést mutat.

  • Az év elején az egyik klubjukban megváltoztatták a termékkínálatot és az elrendezést, ennek hatására a látogatottsága 20%-kal gyorsabban nőtt, mint az egyéb termekben.
  • Ebben az évben 63 klubjukban ránc felvarrnak, a tagság növelés céljából.
  • Ennek a fitneszláncnak a tagjainak száma elérte a 671 000-et június végére. Ezt az eredményt az északi országokban nyílt 267 klubjukkal érték el. (1%-os növekedés 2019 júniusához képest).

Az északi országok fitnesztevékenységben nyilvánvaló polarizációfigyelhető meg.

  • Az elszórt tagok kevésbé aktívak, míg az aktív tagok még többet eddzenek.

A SATS célja a bérletesek számának növelése és még több klub megnyitása.

  • A stratégiájuk az, hogy olyan fitnesz csoportokathozzanak létre, amelyekhez a vendégek az otthonukból, a munkahelyükről vagy az életük más egyéb tevékenységei közben is hozzá férhetnek.
  • A fitneszlánc véleménye szerint, a tagok megbecsülése azon alapul, hogy a több klubjuk szolgáltatását is használhatják.

A FitX(HVLP, Németország) a hónap végére megnyitja 100. németországi edzőtermét.

  • A legújabb létesítmény hét különböző edző zónával büszkélkedhet, köztük a Turnecke-vel (funkcionális edzés területtel) és egy exkluzív női edző területtel.
  • A csoport további négy nyitást tervez idén, valamint további fejlesztéseket szeretne végrehajtani.
  • Tavaly év végén több mint 716 000 taguk volt.

AzActic fejlesztési tervei:

  • A lánc fejleszteni akarja a meglévő klubjait, optimalizálni szeretné az elrendezésüket, több szabad súlyos zónát szeretnének kialakítani és átgondoltabban szeretnék a csoportos órarendet összeállítani.
  • Az Actictanulmányozza az áthelyezéseket és a terjeszkedést is, főleg a meglévő csoportos órákban.
  • A közelmúltban arról számoltak be, hogy a lánc összesen 183 723 tagot számol. Svédországban és Norvégiában 137 klubjuk, Németországban és Ausztriában 24 klubjuk van.

ADreamfit fejlesztési tervei:

  • A vállalat 14 millió eurót fektetett be négy új klub nyitásba, ezek egy továbbfejlesztett, újra gondolt koncepcióra való áttérést mutatnak.
  • Részükről ez a válasz a növekvő funkcionális képzésés a digitális technológia iránti igényre, valamint a Z generációs tagok megjelenésére is.
    • „Ezek a fiatalok jobban kihasználják az edzőtereket, kevesebbet használják a csoportos órákat. Gyakrabban használják a szabad súlyokat és a funkcionális edzési területeket, kevésbé a kardió- és erőnléti eszközöket” – nyilatkozott az alapító. „Ez egy nagyon markáns változás, amely minden üzemeltetőt arra kényszerít, hogy változtatásokat hajtson végre a létesítményeiben, ami költséges és nem mindig könnyű.”
  • Különböző tereket hoztak létre az edzőteremben a különböző típusú vendégek számára, akik „gyakran nem akarnak keveredni egymással”.
    • A kezdőknek, a teljesítmény centrikus sportolóknak, az egészségorientált tagoknak és a szórakozásra vágyó vendégeknek elválasztott zónákat alakítottak ki.
  • A klubtagok száma júniusban 84 000-re esett vissza (ez még kevesebb, mint a 2019. februári, ami 90 700 volt).

World Class Romaniamegvásárlását az AIG, július 15-én véglegesítette.

  • Az AIG egy nigériai csoport, amely a Közel-Keleten és más regionális piacokon működik.
  • A World Class41 klubot működtet a rendkívül széttöredezett román piacon.

Az Episod(Boutique lánc, Franciaország) a spin-off után fejlődésbe kezdett.

  • A négy párizsi fitneszközpontból álló csoportot a feje tetejére állították, miután a Keepcool megvásárolta a Neonesst.
    • Mind az Episod, mind a Neonessa Groupe Veronához tartozott.
  • Franciaországban és más országokban továbbra is önállóan fog terjeszkedni.
    • Várhatóan két-négy központot nyit Párizsban a következő két évben.
    • 2024-ben fogja megvizsgálni más országokban történő nyitások lehetőségét.
  • Az Episodazzal büszkélkedhet, hogy mind a 17 stúdiója erősödő forgalmat hozott a járvány utáni újranyitást követően.

A Basic-Fit bevezeti a prémium tagsági lehetőségét, a „Premium Plus”-t.

  • A harmadik árpontkiegészíti a két meglévőt (egyenként 20 és 30 euró).
    • A terv, hogy a „Premium Plus” egy éves tagság legyen. Nincsenek egyértelmű részletek arról, hogy mit fog tartalmazni. (Talán egy otthoni kerékpár?)
    • Ez segíthet a növekvő költségek pótlásában.
    • A közelmúltban a The GymGroup (HVLP, Egyesült Királyság) arról is tájékoztatta a befektetőket, hogy fontolóra veszik egy harmadik tagsági ár hozzáadását.
  • Az újonnan belépők több mint 35%-a prémium tagságot választja.
    • Június végén a vendégek mintegy 27%-a volt aprémium csomag tagja.
    • Ez az arány az év végére várhatóan 30–35%-ranő.
    • Ez egy bevett bevétel növelő módszer, amellyel általában a HVLP szegmensben találkozunk. A módszer lényege, hogy néhány kiegészítő szolgáltatás hozzáadásával értékesítik a tagsági csomagokat (hozhatnak egy barátot, ihatnak egy italt, beléphetnek a lánc összes klubjába, stb…)
  • A lánc megerősítette az októberben esedékes németországi nyitási terveit.
    • Az év vége előtt 5-10 klubot terveznek megnyitni Németországban.
    • 600 klubban látják a német piacon a potenciált.
  • Látva a „kedvező piaci dinamikát”, a Basic-Fit gyorsan szeretne növekedni.
    • A marketingkiadások idén az értékesítés mintegy 6%-ára növekednek, szemben a szokásos 4–5%-os költségvetéssel.
    • A lánc terjeszkedésben 2022 végre továbbra is 1.250 klubot céloz meg és 1.500 klubot 2023 végre.

ALife Time (Prémium US) formába lendült!

  • A 2022 első félévre vonatkozóan a vállalat jelentésében a következők szerepelnek:
    • $853.5M bevétel (+49% vsPY)
    • 103,7 millió dollár EBITDA (tavaly ilyenkor az EBITDA 14.8 milliódollár volt)
    • 40,1 millió dolláros nettó veszteség (tavaly ilyenkor a veszteség 229,1 millió dollár volt)
  • 2022 június végén:
    • 153 klub (+2)
    • 400 tag (+10%)
    • 000 digitális előfizető (-50%)
  • 2022-ben +12 új helyszínt terveznek, 2023-ban +11 új helyszínt.

A FitnessPark (Franciaország, HVLP) megkezdi működését Marokkóban.

  • Az első helyszínek Rabat, Casablanca és Mohammedialesznek, még ebben az évben.
  • Tanger, Marrákesés Agadir hat másik várossal együtt szintén szerepel térképen, amin a jövőbeli nyitásokat jelölték.

A PlanetFitness (HVLP, USA) Q2 eredményei: elérték a 224 millió dolláros bevételt és a tagságai növekedését (link).

  • A bevétel 63,5%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
  • 2022 második negyedévében tagság száma a klubok 34%-ának haladta meg a Covid előtti szintet.
  • június 30-án a vállalat összesen 2.324 telephellyel rendelkezett.
    • A teljes tagság elérte a 16,5 milliót, az utolsó negyedévben 300.000 új taggal növekedtek.

Az XponentialFitness (Boutique, USA) az éves célok elérésére, sőt azok túlszárnyalására készül.

  • Egy erős Q2 után 2.357 stúdióra bővítették klubhálózatukat.
  • A tagság 539.000 tagra nőtt (32%-os növekedés az előző év azonos negyedévéhez képest).
    • A stúdiólátogatások száma 28%-kal, 9,7 millióra nőtt.

The Gym(Egyesült Királyság, HVLP) 80%-kal csökkentette a veszteségét 2022 első félévében.

  • A vállalat csaknem megháromszorozta a 2022 első félévi bevételét az előző év azonos időszakához képest.
    • a bevétel 35 millió euróról 100,6 millió euróra emelkedett.
  • A vállalat 10%-os tagsággal bővült a félév során, elérve a 790,000 XNUMX tagot.
  • Céljuk, hogy 2025 előtt 300 klubjuk legyen.

Fit20(Hollandia, Stúdió) folytatja európai terjeszkedését.

  • Spanyolország az új európai ország, amely Németország, Franciaország, az Egyesült Királyság és Svédország mellett felkerül a helyszínek listájára.
  • Októberben jelennek meg a spanyol piacon egy barcelonai stúdióval kötött együttműködési megállapodás jóvoltából.

A lánc már 10 országban elérte a 170 stúdiót.

Változások a Metropolitan Groupnál (Spanyolország, Prémium KA).

  • Spanyolország vezető, prémium kategóriás fitneszek üzemeltetője szenved Javier és Sergio Pellóncégvezetők hirtelen távozása
    • Az alapítás óta, több mint három évtizede, ők irányították a Metropolitant.
  • A Metropolitan eladásai érthető módon visszaestek az elmúlt két évben a Covid miatt elrendelt bezárások és korlátozások miatt.
  • A Metropolitan tagsága gyorsan helyreállt, bár továbbra is körülbelül 10% -kal elmarad az 2019-es 80.000-től.

Tudta?

A „Mátrix” nyitójelenetében lévő ikonikus, számítástechnikai kódot szimuláló zöld karakterek, rejtett üzenetet tartalmaznak? A kódot hiraganák, katakanák és kanjik (japán karakterek) alkotják, és a mögöttük lévő üzenet csak egy sor sushi recept!