NEMZETKÖZI HÍREK
Egyesült Királyság
A Kiscsoportos személyi edzés: vezető trend, szabadúszó edzőtermekben
- A jobban teljesítő, független edzőtermek a magasabbnak értékűnek sorolt szolgáltatások hozzáadásával (általában a kiscsoportos edzésekhez kapcsolódó szolgáltatások) többet el tudtak kérni a belépőkért
- Azok a klubok, amelyek megpróbáltak ár versenyt teremteni, gyakran megküzdöttek az újra nyitással.
- Becslések szerint az Egyesült Királyságban a független edzőtermek mintegy 20% -a kínál vezető termékeként kiscsoportos személyi edzést.
- A független edzőtermek teljesítménye és lehetőségei gyakran annak köszönhetők, hogy erősebb közösségi érzést teremtenek a létesítményeikben.
- Az Independent Gyms az önálló brit klubok egyik befolyásos hálózatává vált.
- Létrehoztak egy tagsági programot, amely kedvezményrendszert, elérhető szakmai anyagokat és dedikált eseményeket biztosít.
- A programban jelenleg 1,250 brit és ír edzőterem tulajdonos regisztrált.
Peru
Peruban az edzőtermek fellendülőben vannak, de még nem érték el a járvány előtti szintet
- A lakosság egy része még mindig érzékeny a pandémiás helyzetre.
- A tulajdonosok úgy vélik, hogy a vállalati fitneszvendégek kulcsfontosságúak a teljes helyreállításhoz.
- Ebben a “pandémia utáni” korszakban a havi bérletesek száma növekszik az éves bérlettel rendelkezők számához képest.
Globálisan
Globálisan a legfrissebb IHRSA-jelentés a fellendülés megnyugtató jeleit mutatja
- A jelentés a fitneszipar fizikai összetevőinek fontosságát emeli ki.
- Bár az átlagos teljesítmény még mindig a 2019-es szint alatt van, egyes szolgáltatók meghaladják ezeket az eredményeket.
Az edzőtermi szektor a globális egységet keresi.
- A fitneszipar világszerte érdekelt szereplői az ágazat érdekképviseletének egységes megközelítését sürgetik, miután hivatalosan is útjára indították az Aktív Világfórumot (WAF).
- A WAF deklarált célja az iparági szövetségek összekapcsolása, valamint “a fitnesz- és fizikai aktivitás” ágazat egységes felszólalásának biztosítása, globálisan.
- A legfontosabb hiányzó érdekelt fél az IHRSA, amely tavaly a Globális Egészségügyi és Fitnesz Szövetséget (GHFA) finanszírozta.
- Kölnben és Miamiban az EuropeActive-tal folytatott “konstruktív tárgyalások” után az IHRSA úgy nyilatkozott, hogy nyitott a további párbeszédre “a globális ipar egyetlen zászló alá történő egyesítése érdekében”.
Az EMEA-ban a Virtuagym 9.000 üzleti ügyfele körében végzett felmérés azt mutatja, hogy:
- A klubok, a stúdiók és az edzők 94%-a mobilalkalmazásokat alkalmaz üzleti tevékenységük kulcsfontosságú részeként.
- A fitneszipari vállalkozások tulajdonosainak körülbelül 31%-a használ személyre szabott tartalmat vagy kombinált online és élő foglalkozásokat/edzéseket.
- 25%-a rugalmas, hibrid tagságot működtet.
- A válaszadók 53%-a mondta azt, hogy továbbra is használ olyan funkciókat, mint a digitális foglalási és bejelentkezési rendszerek, a közösségi funkciók és a videó edzések – annak ellenére, hogy klubjaik teljesen mértékben újra nyíltak.
A FITNESZ LÁNCOK
A Basic-Fit78%-kal csökkentette veszteségeit 2022 első felében
- A lánc ebben az időszakban a meghatszoroztaa bevételét.
- Tagsági bázisa 45%-kal nőttaz előző év azonos időszakához képest.
- Klubonként átlagosan 3,138 tagjuk van.
- A jelenleg 1,122 helyszínnel rendelkező Basic-Fit arra számít, hogy 2022-t 1,250 klubbal és 3,5 millió taggal zárja.
A World Gymbemutatott egy kizárólag erőnléti edzőtermi modelvideót.
- A World GymLegacy nevűre keresztelt koncepció 2023-ban nyílik meg, és franchise-zá bővül.
- Ennek a modellnek az ötlete azután merült fel, hogy a közösségi médiában és a saját vendégeiknél is az erőnléti edzésiránt növekvő érdeklődést tapasztaltak.
- Minden klubban lesz egy BarbellCafé és egy szelfiszoba is.
- Keverni fogják a különböző márkáktól származó berendezéseket, egyértelműen a Hammer Strengthgépek is megtalálhatóak lesznek.
Az F45sok elbocsátást, vezérigazgatói felmondást és készletcsökkenést jelentett be
- A makrogazdasági tendenciák áttekintése arra késztette a vállalatot, hogy újra gondolja a 2022-es terveit.
- Az átszervezés egy új vezérigazgató választással kezdődik és ezt 110 alkalmazott (a vállalat üzemeltetői személyzetének 45%-a) elbocsátása követi.
- Az F45 most 120 és 130 millió dollár közötti teljes éves bevételt prognosztizál, szemben a korábbi 255–275 millió dolláros tervekkel.
- Ezenkívül a teljes éves nettó új franchise eladások most 350 és 450 között várhatóak, szemben a korábbi 1,500-as előrejelzésekkel.
- A vállalat részvényértéke 70%-kal csökkent a bejelentések után.
A Club Pilatesegy brit partnert kap.
- A következő tíz évben legalább 50 Club Pilatesnekkell nyitnia az Egyesült Királyságban.
- Ez az XponentialFitness és több egyéb partner közötti megállapodás eredménye
- Az Egyesült Királyság az XponentialFitness kiemelt piaca.
- Az XponentialFitness az a nagy csoport, amely különböző butikmárkákat birtokol: Club Pilates, Pure Barre, Cyclebar, Rumble Boxing, stb.
- Ezen kívül a Club Pilateskivitelezés alatt lévő német stúdiója még ebben az évben megnyílik.
- A márka partnere Németországban és Ausztriában a LifeFit
A SATS kiadta a beszámolóját, ami 53%-os bevétel növekedést mutat.
- Az év elején az egyik klubjukban megváltoztatták a termékkínálatot és az elrendezést, ennek hatására a látogatottsága 20%-kal gyorsabban nőtt, mint az egyéb termekben.
- Ebben az évben 63 klubjukban ránc felvarrnak, a tagság növelés céljából.
- Ennek a fitneszláncnak a tagjainak száma elérte a 671 000-et június végére. Ezt az eredményt az északi országokban nyílt 267 klubjukkal érték el. (1%-os növekedés 2019 júniusához képest).
Az északi országok fitnesztevékenységben nyilvánvaló polarizációfigyelhető meg.
- Az elszórt tagok kevésbé aktívak, míg az aktív tagok még többet eddzenek.
A SATS célja a bérletesek számának növelése és még több klub megnyitása.
- A stratégiájuk az, hogy olyan fitnesz csoportokathozzanak létre, amelyekhez a vendégek az otthonukból, a munkahelyükről vagy az életük más egyéb tevékenységei közben is hozzá férhetnek.
- A fitneszlánc véleménye szerint, a tagok megbecsülése azon alapul, hogy a több klubjuk szolgáltatását is használhatják.
A FitX(HVLP, Németország) a hónap végére megnyitja 100. németországi edzőtermét.
- A legújabb létesítmény hét különböző edző zónával büszkélkedhet, köztük a Turnecke-vel (funkcionális edzés területtel) és egy exkluzív női edző területtel.
- A csoport további négy nyitást tervez idén, valamint további fejlesztéseket szeretne végrehajtani.
- Tavaly év végén több mint 716 000 taguk volt.
AzActic fejlesztési tervei:
- A lánc fejleszteni akarja a meglévő klubjait, optimalizálni szeretné az elrendezésüket, több szabad súlyos zónát szeretnének kialakítani és átgondoltabban szeretnék a csoportos órarendet összeállítani.
- Az Actictanulmányozza az áthelyezéseket és a terjeszkedést is, főleg a meglévő csoportos órákban.
- A közelmúltban arról számoltak be, hogy a lánc összesen 183 723 tagot számol. Svédországban és Norvégiában 137 klubjuk, Németországban és Ausztriában 24 klubjuk van.
ADreamfit fejlesztési tervei:
- A vállalat 14 millió eurót fektetett be négy új klub nyitásba, ezek egy továbbfejlesztett, újra gondolt koncepcióra való áttérést mutatnak.
- Részükről ez a válasz a növekvő funkcionális képzésés a digitális technológia iránti igényre, valamint a Z generációs tagok megjelenésére is.
- “Ezek a fiatalok jobban kihasználják az edzőtereket, kevesebbet használják a csoportos órákat. Gyakrabban használják a szabad súlyokat és a funkcionális edzési területeket, kevésbé a kardió- és erőnléti eszközöket” – nyilatkozott az alapító. “Ez egy nagyon markáns változás, amely minden üzemeltetőt arra kényszerít, hogy változtatásokat hajtson végre a létesítményeiben, ami költséges és nem mindig könnyű.”
- Különböző tereket hoztak létre az edzőteremben a különböző típusú vendégek számára, akik “gyakran nem akarnak keveredni egymással”.
- A kezdőknek, a teljesítmény centrikus sportolóknak, az egészségorientált tagoknak és a szórakozásra vágyó vendégeknek elválasztott zónákat alakítottak ki.
- A klubtagok száma júniusban 84 000-re esett vissza (ez még kevesebb, mint a 2019. februári, ami 90 700 volt).
A World Class Romaniamegvásárlását az AIG, július 15-én véglegesítette.
- Az AIG egy nigériai csoport, amely a Közel-Keleten és más regionális piacokon működik.
- A World Class41 klubot működtet a rendkívül széttöredezett román piacon.
Az Episod(Boutique lánc, Franciaország) a spin-off után fejlődésbe kezdett.
- A négy párizsi fitneszközpontból álló csoportot a feje tetejére állították, miután a Keepcool megvásárolta a Neonesst.
- Mind az Episod, mind a Neonessa Groupe Veronához tartozott.
- Franciaországban és más országokban továbbra is önállóan fog terjeszkedni.
- Várhatóan két-négy központot nyit Párizsban a következő két évben.
- 2024-ben fogja megvizsgálni más országokban történő nyitások lehetőségét.
- Az Episodazzal büszkélkedhet, hogy mind a 17 stúdiója erősödő forgalmat hozott a járvány utáni újranyitást követően.
A Basic-Fit bevezeti a prémium tagsági lehetőségét, a “Premium Plus”-t.
- A harmadik árpontkiegészíti a két meglévőt (egyenként 20 és 30 euró).
- A terv, hogy a “Premium Plus” egy éves tagság legyen. Nincsenek egyértelmű részletek arról, hogy mit fog tartalmazni. (Talán egy otthoni kerékpár?)
- Ez segíthet a növekvő költségek pótlásában.
- A közelmúltban a The GymGroup (HVLP, Egyesült Királyság) arról is tájékoztatta a befektetőket, hogy fontolóra veszik egy harmadik tagsági ár hozzáadását.
- Az újonnan belépők több mint 35%-a prémium tagságot választja.
- Június végén a vendégek mintegy 27%-a volt aprémium csomag tagja.
- Ez az arány az év végére várhatóan 30–35%-ranő.
- Ez egy bevett bevétel növelő módszer, amellyel általában a HVLP szegmensben találkozunk. A módszer lényege, hogy néhány kiegészítő szolgáltatás hozzáadásával értékesítik a tagsági csomagokat (hozhatnak egy barátot, ihatnak egy italt, beléphetnek a lánc összes klubjába, stb…)
- A lánc megerősítette az októberben esedékes németországi nyitási terveit.
- Az év vége előtt 5-10 klubot terveznek megnyitni Németországban.
- 600 klubban látják a német piacon a potenciált.
- Látva a “kedvező piaci dinamikát”, a Basic-Fit gyorsan szeretne növekedni.
- A marketingkiadások idén az értékesítés mintegy 6%-ára növekednek, szemben a szokásos 4–5%-os költségvetéssel.
- A lánc terjeszkedésben 2022 végre továbbra is 1.250 klubot céloz meg és 1.500 klubot 2023 végre.
ALife Time (Prémium US) formába lendült!
- A 2022 első félévre vonatkozóan a vállalat jelentésében a következők szerepelnek:
- $853.5M bevétel (+49% vsPY)
- 103,7 millió dollár EBITDA (tavaly ilyenkor az EBITDA 14.8 milliódollár volt)
- 40,1 millió dolláros nettó veszteség (tavaly ilyenkor a veszteség 229,1 millió dollár volt)
- 2022 június végén:
- 153 klub (+2)
- 400 tag (+10%)
- 000 digitális előfizető (-50%)
- 2022-ben +12 új helyszínt terveznek, 2023-ban +11 új helyszínt.
A FitnessPark (Franciaország, HVLP) megkezdi működését Marokkóban.
- Az első helyszínek Rabat, Casablanca és Mohammedialesznek, még ebben az évben.
- Tanger, Marrákesés Agadir hat másik várossal együtt szintén szerepel térképen, amin a jövőbeli nyitásokat jelölték.
A PlanetFitness (HVLP, USA) Q2 eredményei: elérték a 224 millió dolláros bevételt és a tagságai növekedését (link).
- A bevétel 63,5%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
- 2022 második negyedévében tagság száma a klubok 34%-ának haladta meg a Covid előtti szintet.
- június 30-án a vállalat összesen 2.324 telephellyel rendelkezett.
- A teljes tagság elérte a 16,5 milliót, az utolsó negyedévben 300.000 új taggal növekedtek.
Az XponentialFitness (Boutique, USA) az éves célok elérésére, sőt azok túlszárnyalására készül.
- Egy erős Q2 után 2.357 stúdióra bővítették klubhálózatukat.
- A tagság 539.000 tagra nőtt (32%-os növekedés az előző év azonos negyedévéhez képest).
- A stúdiólátogatások száma 28%-kal, 9,7 millióra nőtt.
The Gym(Egyesült Királyság, HVLP) 80%-kal csökkentette a veszteségét 2022 első félévében.
- A vállalat csaknem megháromszorozta a 2022 első félévi bevételét az előző év azonos időszakához képest.
- a bevétel 35 millió euróról 100,6 millió euróra emelkedett.
- A vállalat 10%-os tagsággal bővült a félév során, elérve a 790,000 XNUMX tagot.
- Céljuk, hogy 2025 előtt 300 klubjuk legyen.
A Fit20(Hollandia, Stúdió) folytatja európai terjeszkedését.
- Spanyolország az új európai ország, amely Németország, Franciaország, az Egyesült Királyság és Svédország mellett felkerül a helyszínek listájára.
- Októberben jelennek meg a spanyol piacon egy barcelonai stúdióval kötött együttműködési megállapodás jóvoltából.
A lánc már 10 országban elérte a 170 stúdiót.
Változások a Metropolitan Groupnál (Spanyolország, Prémium KA).
- Spanyolország vezető, prémium kategóriás fitneszek üzemeltetője szenved Javier és Sergio Pellóncégvezetők hirtelen távozása
- Az alapítás óta, több mint három évtizede, ők irányították a Metropolitant.
- A Metropolitan eladásai érthető módon visszaestek az elmúlt két évben a Covid miatt elrendelt bezárások és korlátozások miatt.
- A Metropolitan tagsága gyorsan helyreállt, bár továbbra is körülbelül 10% -kal elmarad az 2019-es 80.000-től.
Tudta?
A “Mátrix” nyitójelenetében lévő ikonikus, számítástechnikai kódot szimuláló zöld karakterek, rejtett üzenetet tartalmaznak? A kódot hiraganák, katakanák és kanjik (japán karakterek) alkotják, és a mögöttük lévő üzenet csak egy sor sushi recept!