Miben lehetünk segítségére? Vegye fel velünk a kapcsolatot! Minden megkeresésre 2 munkanapon belül válaszolunk.

Iparági hírek a nagyvilágból 2022. november

NEMZETKÖZI HÍREK

  • A német bíróság végzésben mondta ki, hogy megtiltja a Clever Fit GmbH-nak, hogy a tagok forgóajtókon való áthaladását az áremeléshez való hozzájárulás egyik formájának tekintse. 
  • A bíróság kimondta továbbá, hogy ez a tagokkal szembeni agresszív és tisztességtelen üzleti magatartásnak minősül.
  • A McFit a hírek szerint már 2022. áprilisában alkalmazta ezt a stratégiát, amikor áremelést hajtott végre.

A FITNESZ LÁNCOK

  1. A Pure Gym (HVLP* KA, Anglia) elkezdi a működést a MENA régióban.  
    • Három PureGym klub nyílik meg decemberben Dubajban, az Ektimal-lal való partnerség keretében. 
      • A partnerség keretében már hét edzőtermet nyitottak meg Szaúd-Arábiában.
    • A PureGym azt tervezi, hogy a következő öt évben 20 edzőtermet nyitnak az Egyesült Arab Emírségekben. 
      • Szélesebb körű megállapodást kötöttek az Ektimal-lala MENA régióban legalább 130 klubra vonatkozóan, a következő tíz évre.
    • Az üzemeltető elmondta, hogy kiváló minőségű létesítményekkel szeretne kitűnni, megfizethető áron, rugalmas tagsággal és vezető iparági technológiával.
  2. Ezzel egy időben a FitnessWorld (HVLP, Dánia) a Pure Gym arculat leváltását tervezi. 
    • A csoport úgy döntött, hogy befektetései részeként elhagyja a márkát a dán klubjainál, hogy új lendületet adjon dániai létesítményeinek.
      • Míg néhány edzőtermet teljesen felújítottak az elmúlt két évben, maradtak olyanok is, amik több mint 15 évesek.
    • Az országban a csoport 169 klubot működtet a FitnessWorld márkanév alatt. 
      • A Fitness World Dánia piacvezetője és egyben egy elismert edzőtermi márka is.
    • Június végén 369 000 taggal Dánia a HVLP csoport második legnagyobb piaca, az Egyesült Királyság mögött és Svájc előtt.
  3. SATS (KA, Északi országok) kiadta aQ3-as jelentését.
    • Tagságuk 8%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, elérve a 708 000 tagot és összesen 275 klubot (19-cel több 2021 Q3-hoz képest).
    • Az egy tagra jutó látogatások száma továbbra is növekszik, ebben a negyedévben 5%-kal nőtt a 2019 azonos negyedévéhez képest.
    • A lánc nem tapasztalta a gyengébb fogyasztói hangulat jeleit, úgy tűnik, hogy az emberek a saját egészségüket helyezik előtérbe. 
  4. A Basic Fit (HVLP KA, Európa) megkezdni működést Németországban. 
    • Oldenburgot választották a Basic-Fit első németországi edzőterem helyszínéül, a hatodik európai piacnak, ahova a holland szolgáltató terjeszkedni szeretne.
    • Németországi iránycéljuk: az év végéig öt-tíz klubot nyissanak, 2023-ban pedig ennél is többet.
      • A Basic-Fit korábban azt mondta, hogy mintegy 600 klubban lát potenciált a német piacon.
    • A német klubok ár struktúrája ugyanaz, mint más országokban.
      • Az alaptagsági díj négy hétre közel 20 euró, a prémium tagság pedig közel 30 euró, ugyanerre az időszakra.
    • A lánc háromszor annyi bevétellelés42%-kal több taggal zárta a szeptembert, mint az előző év azonos időszakában. 
    • A Basic-Fit arra számít, hogy 3,4 millió taggal zárja az évet, és 2030-ra eléri a 3.500 edzőtermet.
  5. A World Gym(KA, Nemzetközi) bemutatta új bolt modelljét, a Studio X-et. (link) 
    • Az ötlet megalkotását a csoportos edzés népszerűségének növekedése vezérelte.

 

  • A Bootiq, a Pavigym szoftveres megoldása vezérli és szinkronizálja a zenét és a világítást, így az oktatók teljes mértékben a vendégekre koncentrálhatnak.
    • A szoftver integrálódik a Myzone-nal, hogy teljes digitális élményt hozzon létre.
  • A lánc jelenleg 6 kontinens, 17 országában, 230 edzőteremmel
  1. AFitnessPark (HVLP, Franciaország és Spanyolország) a gázra tapos. 
    • A FitnessPark csak Franciaországban mintegy 70 edzőterem megnyitását tervezi 2023-ban, a szeptemberi élénk eladások után. 
    • A francia cég 242 klubbal fogja zárni az idei évet. 
    • A csoport azt tervezi, hogy az elkövetkező hónapokban jelentősen felgyorsítja terjeszkedését, hogy 2023 végéig 312 franciaországi klubbal rendelkezzen.
      • A csoport szerint a franciaországi tagsága október elején több, mint 759 000-re emelkedett.
    • A FitnessPark Marokkóba való beköltözése novemberben kezdődik Casablancában, és év végére Rabat és Mohammediá városokban folytatódik, franchise partnerekkel.
  2. A Fit ForFree (HVLP KA, Hollandia) arculatváltással egyszerűsíti a holland üzemeltetést. 
    • A Fit ForFree klubok új arculatot kapnak, az OlympusGroup szeretné megvalósítani a SportCity ötletet. 
    • A holland üzemeltető 24 SportCity klubot és 88 Fit ForFree márkanév alatti edzőtermet működtet. 
    • Ők az ország második legnagyobb fitnesz lánc márkája. 
    • Az arculatváltás következtében a SportCity tagjai hozzáférhetnek a csoport mind a 112 edzőtermének szolgáltatásaihoz. 
    • A SportCity klubok olyan létesítményekkel rendelkeznek, amelyek arra ösztönzik a vendégeket, hogy menjenek el az edzőterembe, majd edzés után maradjanak ott egy kávéra, vagy maradjanak ott a barátaikkal.

KOKTÉL

  • A Les Mills újra tervezi bővíteni a kínálatát, a jelenlegi piaci trendekre, például a csoportos edzésre, az erőnlétre és a mentális egészségre összpontosítva. Abba is szeretnének segíteni a kluboknak, hogy futó- és kerékpáros órákkal támogassák a szabadtéri edzéseket. 
  • A pletykák szerint az Apple az egészségbiztosítási piacra szeretne betörni. Valószínűleg egy, már a piacon lévő szolgáltatóval együttműködve az Apple felhasználhatja azokat az adatokat, amiket a viselhető eszközök és a fejlesztői eszközök ökoszisztéma szolgáltatása ad. 2024-re be akarnak lépni az 1.1 T dolláros egészségbiztosítási piacra. (link) 
  • A Myzone partnerséget kötött az OliveX-szel, amelynek eredményeként jövőre külön helyet kell indítani a hordható fitneszmárka számára a metaverzumban. 
  • A Qualitrain, az Egym által 2018-ban megszerzett német Sportkártya szolgáltatót Egym Wellpass-ra nevezték át.

    TUDTAD?

    Hogy a kalózok nem azért viseltek szemtakarót, hogy a hiányzó szemüket eltakarják?
    Valójában azért használták, mert amikor levették, akkor jobban láttak a sötétben. Egy átlagos emberi szemnek körülbelül 25 percbe telik, hogy teljesen átálljon a fényben való látásról a teljes sötétségben való látásra. Ezért a kalózok egyik szemükről a másikra áttették a szemfedőt, ha a világos fedélzetről gyorsan le kellett menniük a fedélzet alatti sötétségbe. Ez nagy előnyt jelentett a harcban vagy vészhelyzet esetén is.