Az Országok
A jelenleg legnagyobb edzőtermi üzemeltetők által vezetett európai piacon egyértelmű fellendülés történik, derült ki az EuropeActive és a Deloitte friss jelentéséből. A jelentés szerint tavaly 34 európai piacon összesen 12,3%-kal, közel 63,1 millióra nőtt az edzőtermi tagság.
-
-
- A tagság száma továbbra is kissé elmarad a 2019 végi értéktől.
- Az európai lakosság 7,9%-a rendelkezik fitneszklub-tagsággal, a tizenöt évesnél idősebbeknek pedig a 9,5%-a rendelkezik tagsággal.
- A jelentés optimistán nyilatkozik azzal kapcsolatban, hogy az iparág eléri a EuropeActive által kitűzött célszámot, miszerint az európai piac 2030-ra eléri a 100 millió tagot.
A Fitneszláncok
- A Life Time közzétette (Prémium, US) Q1-es eredményeit (link):
- 510,9 millió dolláros bevétel, +30%-os növekedés 2022 első negyedévéhez képest.
- Korrigált EBITDA: 120,1 millió dollár, +195,8% 2022 első negyedévéhez képest.
- Nettó bevétel: 27,5 millió dollár (szemben a -38 millió dolláros veszteséggel 2022 első negyedévében).
- Tagok: 813 500 (+9%) (beleértve a digitális on-hold tagságokat is).
- Klubok: 164 (+3).
- A Pure Gym (HVLPKA, Egyesült Királyság) óvatos a tervezett nyitásokkal kapcsolatban.
- A Pure Gym mintegy 40 edzőtermet kíván megnyitni ebben az évben, óvatos megközelítést alkalmazva a pénzügyi egyensúly megőrzése érdekében, mielőtt újra finanszírozási tárgyalásokba kezdene.
- A csoportnak február végén 564 edzőterme és 1.860 millió tagja volt.
- Ez 12%-os növekedését jelent tavaly év végéhez és 10%-os növekedést az előző év februárjához képest.
- A SATS (KA, Észak) új vendégek toborzása kifizetődött, az első negyedévben 19% -kal nőttek az eladásaik.
- A Sats-nak március végén 274 klubja volt Norvégiában, Svédországban, Dániában és Finnországban, 7-tel több, mint az előző évben.
- 7%-kal, 734 000-re nőtt a tagok száma a négy piacon.
- A Sats 14%-kos növekedést figyelt meg az egy aktív vendégre jutó átlagos edzésszámban az első negyedévben, 2022 első negyedévéhez képest.
- Ez átlagosan 17 edzést jelent vendégenként az első negyedévben.
- Ez a tendencia meghosszabbíthatja a vendégek elköteleződését.
- Az edzés szám növekedését részben a csoportos órákon való részvéttel ösztönözték.
- A Gold’s Gym (Közép, USA) Bettlachban nyitotta meg kapuit Svájcban.
- Az RSG általi felvásárlás óta a márka Olaszországban és Németországban is terjeszkedik Európában.
- A svájci edzőterem 1,200 négyzetméteres területű
- A Virgin Active (Prémium, Nemzetközi) a bevételre és a wellnessre helyezi a hangsúlyt.
- Központosították a vezetői csapatukat, hogy hatékonyabban valósíthassák meg a társadalmi wellness koncepciójukat és a potenciális felvásárlásaikat.
- A márka áremeléseket végzett, valamint elkezdte az egészséges életmódra való ösztönzést a fitneszklub tagság és a táplálkozás kombinációjával.
- A tagságuk száma márciusban elérte a 963 000 főt, ami 15%-kal magasabb a tavalyi évhez képest, de alacsonyabb a 2019-beli 1 083 700 tagságnál.
- Néhány Q1-es eredmény:
- Az Basic-fit tagsága 7,5%-kal nőtt, a csatlakozók 50% -a veszi igénybe a prémium ajánlatot, így a tagok 38% -a használja ezt a csomagot.
- A Planet Fitness bevétele 19%-kal ugrott meg, és az első negyedévben a 2020 óta legmagasabb negyedéves nettó tagnövekedéssel zárult, elérve a 18 millió tagot. (link)
- Az Xponential Fitness 40%-os bevételnövekedésről számol be, a tagság 31% -kal nőtt az előző évhez képest, elérve a 665 000 tagot. (link)
A Koktél
- A CrossFit becslések szerint alkalmazottainak 20%-át elbocsátotta a szervezet és költségszerkezetének stratégiai értékelése után.
- A Myzone megerősítette az európai csapatát Lyndon Wood kinevezésével, aki a Stages Cycling-től érkezett, hogy több európai edzőteremben segítsen a cég technológiájának megvalósításában.
- A Garmin fejlett viselhető eszközei iránti erős kereslet következtében 11%-kal növelte fitnesz felhasználású eszközeinek eladását 2023 első negyedévben.
- A Motosumo még több finanszírozást kapott freemium kínálatának terjesztéséhez. Ez az intelligens technológiájuk segít játékosabbá tennie a kerékpáros edzéseket.
- Az LA Fitness Adam Zeitsiff-et nevezte ki informatikai igazgatónak (korábban a Gold Gym vezérigazgatója és a Strong U Nutrition vezérigazgatója volt)
Tudtad? A McDonald’s a katonaság miatt vezette be a McDrive-ot? A lánc első McDrive Sierra Vistában, Fort Huachuca közelében nyílt, 1975-ben. Mivel a katonai szabályok tiltják, hogy a katonák szolgálaton kívül viseljék egyenruhájukat. Elég kényelmetlen volt számukra csak azért átöltözni civilbe, hogy elmenjenek hamburgerezni, majd vissza öltözzenek, hogy visszatérjenek a bázisra. Ezért az étterem vezetője arra gondolt, hogy kiskaput nyit, hogy a katonák anélkül kaphassák meg ételüket, hogy ki kellene szállniuk a járműveikből.