Miben lehetünk segítségére? Vegye fel velünk a kapcsolatot! Minden megkeresésre 2 munkanapon belül válaszolunk.

Iparági hírek a nagyvilágból 2023. szeptember

 AZ ORSZÁGOK

  • A német fitneszklub látogatószám mintegy 400 000 vendéggel nőtt az év első felében. Ezzel a vendégek száma elérte a 10,7 milliót, ez a német lakosság 13%-a. 
      • A vendégek 25%-kal gyakrabban edzettek, mint a tavalyi évben.
      • Az edzőterem láncok 6,3 millió vendéget érnek el, ami több, mint 2019-ben, akkor 6,1 millió volt a vendégszám
      • A független és kisebb klubok száma újra elérte a 4 milliót, ez 2019-ben 4,9 millió volt.
        Ezek az adatok a DSSV által a Deloitte-tal és a Saarbrückeni Alkalmazott Tudományok Egyetemével együttműködésben készített tanulmányból származnak.
         
  • A román klubok aggályukat fejezik ki az edzőtermekre 2018-ban alkalmazott kedvező áfakulcsok visszavonásától.
    A román kormány akkor a fitneszklubok áfakulcsát 19%-ról 5%-ra csökkentette.
    A Romania Active, a szervezet, amely a változtatás egyik legerősebb támogatója volt, az áfakulcs újbóli emelésére irányuló javaslatra hívta fel a szektorban működők figyelmét.

Az OC&C elemzése alapján:

  • Dániában az előrejelzések szerint 2028-ra az ország fitnesz látogatóinka 73%-át a a HVLP edzőtermek vendégei fogják kitenni, ami mindössze 1 százalékpontos növekedést jelent a „középpiaccal” szemben, míg a prémium edzőtermeknek várhatóan stabilan tartani fogják magukat.
  • Svájcban a HVLP edzőtermek részesedése 2028-ban várhatóan 5 százalékponttal, 25%-ra fog nőni, a vendégek a középpiacról fognak átvándorolni.

A Fitnesz Láncok

  • A Pure Gym (HVLP, KA Egyesült Királyság) piaci részesedést szerez a költségvetési részesedés felé történő elmozdulással. (Link)
    A Pure Gym bevétele 17%-kal nőtt a második negyedévben.

    Ez a tagság 11% -os növekedésének köszönhető. A tagok száma 1,855 millióra nőtt, valamint közrejátszott ebben az egy vendégre jutó átlagos értékesítés 4% -os növekedése is.
    A lánc előrejelzése szerint a HVLP edzőtermek a következő öt évben továbbra is komoly piaci részesedést fognak szerezni Európa-szerte.
    Az OC&C elemzése alapján ezek a típusú edzőtermek 2028-ra a brit piac vendégszámának mintegy 40%-át fogják kitenni.
    Ez az Egyesült Királyság piaci részesedésének 10 százalékpontos növekedését jelentené a következő öt évben.
  • A látogató szám dinamikus emelkesése tapasztalható a SATS-nál (KA, Északi országok). 

  • A SATS 9%-kal növekedett az egy fizető vendégre jutó átlagos edzések száma a Q2-ben.
    Ez a trend júliusban még szembetűnőibb volt, amikor az egy fizető vendégre jutó edzések száma 19%-kal ugrott meg a tavalyihoz képest. 
  • A csoportos edzések száma júliusban 38%-kal nőtt meg, az összes edzés 24%-os növekedése mellett.
    A Satsnak júniusban 273 klubja volt (6-tal több, mint tavaly), és a tagsága 6%-kal, 715 000-re nőtt. 
  • A Basic-Fit (HVLP, KA Európa) 30 edzőtermet nyit Franciaországban.
    A láncnak június végén már 718 klubja volt Franciaországban, és 2030-ra 1000-1300 edzőteremre becsüli a klubok számát.
    Ez a kezdeményezés egy olyan kampány elindítása közepette történik, amely arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy „Mindenkinek legyen a fitnesz alapértelmezett tevékenység”. 
  • Motiválni akarják az embereket, és segíteni nekik leküzdeni az edzés elkezdésének nehézségét a pozitív gondolatok hangjelzésekkel való serkentésével. 
  • Az F45 (Boutique, Ausztrália) a részvények kivezetését tervezi.

    A vállalat szándéka, hogy önként kivonul a New York-i tőzsdéről, és két viharos év után nyilvános társaságként folytatja, megszünteti az értékpapírjait.

    Kijelentették, hogy nem tudják kihasználni ennek a státusznak a szokásos előnyeit, például a nyitott piacokról történő tőkebevonás képességét.
    Az F45-nek tavaly júliusban csökkentenie kellett terjeszkedési terveit, ami részvényeinek több mint 60%-os zuhanását eredményezte.

  • A FitActive (HVLP, Olaszország) a Balkán felé veszi az irányt. A franchise Romániába és más kelet-európai piacokra tervez beruházni.
    A klubtagok számát tekintve Olaszországban a legnagyobb, körülbelül 250 000 taggal, 100-nál több klubban.
    Céljuk, hogy 2023 végéig összesen 120 klubjuk és 270 000 tagjuk legyen Olaszországban. 
  • A Leejam, a Fitness Time (Prémium, Szaúd-Arábia) mögött álló csoport pozitív piaci dinamikát lát.
    A csoport árbevétele 24,6%-kal (142 millió euróval) nőtt az első félévben.
    A Fitness Time, Szaúd-Arábia vezető klubmárkája, 24%-os növekedést tapasztalt a kizárólag férfi és 30%-kosat a női fitnesz központok esetében. 
  • A személyi edzésből származó eladások 31%-kal nőttek mindkét klubfajtában.
    Az üzemeltetőnek 2022 végén +327 000 tagja volt 156 központban (112 férfi és 44 női) 
  • A Barry’s Bootcamp (Boutique, Globális) több nyitásra készül Izraelben.
    A HIIT stúdió Tel Avivban indul el az izraeli vállalkozók és a meglévő üzletfelek közötti partnerségnek köszönhetően.
    A márka állítólag további terjeszkedést tervez Bahreinben és Egyiptomban. 

  • A márka jelenleg 84 telephellyel rendelkezik 14 országában.
    Az egyedi fitnesz ötlet tavaly indult a „Ride x Lift” elnevezésű erő- és kerékpáros koncepció debütálásával. 
  • Az Xponential (Boutique csoport, USA) nyilvánosságra hozta a 3 éves előrejelzését. (Link)
    A vállalat 2026-ban 500 nyitást tervez.

    A tervezett észak-amerikai rendszerértékesítés 2,330 milliárd dollár és 405 millió dolláros bevétel és a 190 millió dolláros korrigált EBITDA is tervben van.
    Fényderült a Gympass vállalati jólléti platformmal való új együttműködési megállapodásra is.

    Az Xponential mind a tíz márkájának kínálata októbertől lesz elérhető a Gympass alkalmazásban.

    Az Xponential továbbra is jó úton halad afelé, hogy elérje a 2023-ra előre jelzett KPI tartományának csúcsát: 

      • 540-560 stúdiónyitás – 8%-os növekedés 2022-höz képest. 
      • Bevétel 295 dollár és 305 dollár között.
      • Rendszerszintű értékesítés 1,385 és 1,395 milliárd dollár között. 
  • Az Orangetheory (KA Boutique, Globális) új csoportos óra koncepcióval használja ki az erőnléti edzés fellendülését. (Link)

    A Strength 50 egy új, 50 perces óra típus, amelyet úgy állítottak össze, hogy minden edzettségi szinten megfelelő legyen. 

      • TRX-et, különböző típusú súlyokat, szalagokat és saját testsúlyos gyakorlatokat kombinál, hogy segítse a vendégeket a készségeik és az erejük fejlesztésében. 
      • Az órákat szakértő oktatók vezetik, akik olyan jártasak az átfogó erőnléti edzési képesség fejlesztésben. 
    • A vállalatnak jelenleg 1,500 franchise partnere működik 50 amerikai államban és 23 országban.
      Állítólag készülőben van további 300 edzőterem franchise.

  • A brazil Smart Fit (HVLP, LATAM) 54%-kal növeli bevételét ezzel már nem veszteséges. (Link)

    A vállalat 376 millió eurós bevételt könyvelt el, ami 54%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
    Jelenleg 1,259 helyszínnel (36-tal többel, mint 2022-ben) és 4,3 millió taggal rendelkezik (24%-kal többel, mint 6 hónappal ezelőtt). 


A Koktél

  • A Gympass értéke 2,4 milliárd dollárra nőtt, mivel az alkalmazottak fitneszplatformja 85 millió dolláros támogatást nyert el az EQT Growth és a Neuberger Berman által hirdetett pályázaton.
  • A Les Mills Shape, a Les Mills és az Adidas közötti kapcsolat szeptember elején indult a közösség kiépítésére irányuló partnerségük részeként.
    Az ötlet, a pilates, a barre és a power jóga keverékét modern zenével kombinálja. Az alacsony hatású, de intenzív gyakorlatok a kitartott, ellenőrzött mozdulatokra összpontosít, ezáltal erősít, figyelve a megfelelő testtartásra és nyújt is egyben. 

Az erősítő edzések továbbra is vezető trendek maradnak az egészségügyi és fitneszpiacon, a Mindbody és a Classpass második előrejelzése alapján. 

A fogyasztói felmérés megállapította, hogy a felhasználók több mint egyharmada kifejezetten a hosszú várható élettartam érdekében edzenek. 


Tudta,
hogy 1912 és 1952 között a művészeti ágak hivatalos versenyek voltak az olimpiai játékokon?
A sport versenyek mellett festészet, szobrászat, építészet, irodalom és zene kategóriában lehetett érmeket szerezni. Összesen 151 érmet osztottak az atlétikai mozgalmak által inspirált eredeti képzőművészeti alkotásokért.